Adaptační pobyt v Krkonoších očima 6.B

...6.B se loučí...

Úryvky z deníků psaných dětmi ze 6.B během adaptačního programu v Krkonoších.

První den 15.9. 2008

Dnes jsme odjeli z Prahy na ŠvP do Benecka.V 8,00 byl odjezd. Cesta trvala asi 3 h. Když jsme dorazili na místo, tak přes nás přeběhl pěkný mráz. Je tady asi o 5 stupňů méně, než je v Praze. Když nám pan řidič vyndal kufry z autobusu, vytáhli jsme je do 1. patra a ubytovali se. Když jsme byli ubytovaní a měli jsme vybaleno, tak 6.B šla ven a 6.A zůstala v chatě. My jsme šli ven, ušli jsme cca 2,5 km. K Informacím, kde si někteří něco nakoupili, nebo si vzali letáčky zdarma. Hned naproti byla samoobsluha, kde jsme měli také možnost si něco koupit. Cestou zpátky jsme šli zkratkou. Když jsme dorazili do chaty, bylo volno až do večeře. K večeři byla bramborová kaše a sekaná a po večeři jsme psali deník.

Lucie Blatná

Druhý den 16.9. 2008

Tak dnes jsme šli na túru , byla tam veliká zima. Naštěstí jsem byla teple oblečená. Byli jsme se podívat na Pohledničku. Tam to bylo asi 4 km a zpět také. Byl tam krásný výhled. Také proto se tato budova jmenuje Pohlednička. Jídelníček: snídaně - houska se salámem, oběd - přírodní řízek s bramborem, Večeře - to nevím, protože jsem onemocněla. Bolela mě hlava a břicho. A také jsem měla horečku. Tak zatím deníku.

Markéta Schonová

Dva pohledy na třetí den 17.9.2008

Třetí den jsme měli ráno adaptační kurz.V 1. bloku jsme napsali svoje jméno, rozstříhali ho, vzniklo nové jméno a příjmení a k tomu ještě příběh. V 2. bloku jsme hráli ďábelský mariáš, vybrali jsme pět věcí, bez kterých bychom nemohli žít. Ďábel mi vzal, např. lakros, a zůstala mi rodina. Potom jsme hráli zase kompot. Po 2. bloku jsme šli na oběd. Po obědě místo poledního klidu jsme luxovali. Pak jsme šli na rozhlednu Žalý, já kolem ní jezdím na kole závody. Šli jsme se také podívat nahoru a byl tam hezký výhled. Info: měří 18 m, má 89 schodů a nechal ji postavit hrabě Harfách v roce 1892. Když jsme se vrátili, hráli jsme pingpong. Po večeři jsme stavěli rozhlednu jednou rukou a potom jsme šli spát.

Tomáš Sedlák

Ještě jednou třetí den

Dnes jsme měli dopolední blok adaptačního kurzu. Potom v poledne Pája a Jája odjeli autobusem. Po poledním klidu jsme šlapali na rozhlednu Žalý. Žalý: měří 18 m, má 89 schodů, postavil ji hrabě Harfách v roce 1892. Z rozhledny je vidět na Vrchlabí, Kozí hřbety, Vlčí vrchy, Jilemnice, Sněžku. Výlet se mi moc líbil, protože se nazpátek šlo z kopce. Večer jsme stavěli rozhlednu ve skupinkách. Bylo to ztížené tím, že jsme mohli používat jenom jednu ruku. Byla to týmová práce. Já jsem byla ve skupince s Aničkuo Pecharovou a Stellou Ingeduldovou. Vyhráli jsme druhé místo. Ještě jsem zapomněla, že před tím byla soutěž v líčení. Já jsem byla v porotě, druhé místo vyhrála Anička Pecharová a první místo vyhrály dvě holky z druhé třídy. Večer jsme se dívali na Román pro ženy.

Viktorie Vlková

Čtvrtý den 18.9.2008

Ráno byl budíček v 7,15 jako každé ráno. Po snídani jsme psali včerejší deník. Hned po psaní jsme vyšli na výlet k Ambrožovu prameni, bohužel byl vyschlý. Po obědě a po poledním klidu jsme měli orientační běh. Běželo se po modrých fáborcích. Nejdříve se běželo po rovince. Pak jsme vyběhli nahoru do lesa, chvilku běželi po lese a zabočilo se na louku. Nakonec se běželo podél vleku, na terasu a do cíle. Bylo 6 stanovišť: z Krkonoš, z Benecka, z Prahy, ze sportu, ze zdravovědy a poznávání rostlin. Nejtěžší byl asi sport. Po běhu jsme byli na pokojíc, potom byla večeře.

Sára Boušová

Pátý den

19.9. 2008 Pátek je můj nejoblíbenější den. I dneska byl dobrý. Ráno, tedy spíš dopoledne, jsme sice museli doplňovat i/y celý papír, bohužel z obou stran. Také jsme vyplňovali nějaké kvízy a psali deník. Na oběd jsem musela jít nabalená, protože hned po obědě jsme začínali výlet do Vrchlabí, byla to dlouhá cesta, ale zábavná (9 km). Po cestě jsme šli okolo kaple sv. Anny, přes Křížovky a Knížeckou chatu. Když jsme došli do Vrchlabí, šli jsme do Krkonošského muzea. Bylo to tam hezké! Pouštěli nám programy o Krkonoších a potom jsme v mikroskopu pozorovali vzorek rašeliny. V prodejně v muzeu jsem si koupila krásné kamínky (křišťál a hematit) a turistickou známku. Na náměstí jsme měli rozchod. My jsme s Viky šly do Billy. Autobusem jsme jeli do penzionu. Potom jsme odpočívali. A nakonec byla noční hra se závětí hraběte Harracha.. Byla super.

Stella Ingeduldová

Šestý den 20.9. 2008

Dnes jsme dopisovali deník ze včerejška. Po této atrakci byly domácí úkoly z matematiky a angličtiny. Také jsme si psali závěť. Po obědě jsme začali hrát soutěže. Já jsem byla kapitán naší skupiny. Úkoly byly: vyluštit šifry, hry venku. Večer nás čekají hry. Bavíme se spolu, diskotéka. Přeji dobrou noc.

Anna Pecharová

Sedmý den 21.9.2008

Milý deníku, dnes se balíme a musíme to tu hodně uklidit. V 11 hodin odjedeme do Prahy. Velmi se těším domů. Velice se mi tu líbilo, protože jsme tady navštívili tolik věcí, jako rozhlednu Žalý, která je 1018 metrů nad mořem, ale jinak měřila 18 metrů. Také jsme šli 9 kilometrů až do Vrchlabí, kde jsme navštívili přírodovědné muzeum. V Benecku se mi také líbilo. Nejvíce se mi líbilo, jak jsme chodili na výlety. To je asi všechno z dnešního dne.