Čarodění ve 2.B

Čarodění ve 2.B

Ani Mikešové nezůstali pozadu a na tři dny čarování a kouzel se připravovali už přes víkend. No, řekněte, že domácí úkol - připravit lektvar - není tak obyčejný. Je pravda, že takový úkol se nezapomene, a tak všichni úkol splnili. Úkolem nebylo jen lektvar připravit, ale také napsat recept, postup práce a označit, je-li lektvar jedlý či nejedlý.

Při lektvarovém kruhu jsme si všechny lektvary prohlédli, popsali a některé i ochutnali... Bylo zajímavé, že skoro všechny lektvary měly léčit nebo pomáhat, jen opravdu pár jich bylo s přízviskem smrtící atd.

Pak jsme se hned v pondělí ráno vydali do jiných tříd pochlubit se s našimi lektvary. I naši kamarádi z okolních tříd ochutnali... a přežili všichni, ani se nezmenšili, ani se neproměnili v žádné zvíře...

Další den jsme se rozdělili na skupinky a každá skupinka měla za úkol namalovat na velký formát svou čarodějnici nebo čaroděje, popsat ji, napsat co umí, jaká je atd. Chtěla bych ještě jednou děti pochválit, protože si báječně poradily s velkým formátem a krásně pracovaly a spolupracovaly, což jsme se dověděli při společném hodnocení v kruhu.

Dalším úkolem bylo vymyslet zaklínadlo. Všichni jsme se těšili na středu, domluvili jsme se, že kdo chce, může přijít v čarodějnickém převleku nebo třeba přiletět na koštěti. Těšili jsme se také na to, že budeme tentokrát čarodějnice vyrábět. Ale také jsme se učili a zkoušeli, jestli nám naše čáry při učení pomohou. Já jsem měla na stole Patrikův lektvar na dobré chování, ale ani jsem ho nemusela použít. Vyrábění čarodějnic velela Magda; tu jsme překvapili písničkou, kterou jsme se o čarodějnicích naučili - Pět ježibab - od P. Skoumala.

Na závěrečném kruhu jsme hodnotili nejen naše dílka, ale také jsme si povídali, kde se vzal zvyk pálení čarodějnic, o Filipojakubské noci a také o 1. květnu. který po ní následuje. Za odměnu děti dostaly zelené žížaly nebo hady?

Za sebe mohu říci, že se mi do toho všeho čarodějování moc nechtělo, ale nadšení a nápady dětí mi udělaly velikou radost. A kdybych mohla já vymyslet nějaký lektvar, tak by byl na to, aby tihle špunti zůstali pořád tak báječní.

Jana

Čarodění ve 2.B

Nahlédněte do čarodění ve třídě Mikešů.
Lektvarový kruh

Lektvarový kruh

 
Ten je jedlý...

Ten je jedlý...

 
Podívej se, co jsem tam dal...

Podívej se, co jsem tam dal...

 
Dvojčata dávají ochutnat...

Dvojčata dávají ochutnat...

 
Matýskův lektvar proměny

Matýskův lektvar proměny

 
Co to tam všechno je?

Co to tam všechno je?

 
Naše lektvary

Naše lektvary

 
Matýskův lektvar

Matýskův lektvar

 
Lektvar proměny od Zuzky

Lektvar proměny od Zuzky

 
Vodnická vášeň od Klárky

Vodnická vášeň od Klárky

 
Páťův lektvar dobrého chování

Páťův lektvar dobrého chování

 
Práce ve skupinkách

Práce ve skupinkách

 
Práce ve skupinkách

Práce ve skupinkách

 
Práce ve skupinkách

Práce ve skupinkách

 
Další skupinka v akci

Další skupinka v akci

 
Další ....

Další ....

 
Galerie

Galerie

 
I čaroděj se někdy musí učit

I čaroděj se někdy musí učit

 
Čarodějnice musí umět psát...

Čarodějnice musí umět psát...

 
Výroba čarodějnic

Výroba čarodějnic

 
Hledej rozdíly...

Hledej rozdíly...

 
Jde z nás strach?

Jde z nás strach?

 
Hotovo

Hotovo

 
Hotovo

Hotovo

 
Hotovo

Hotovo

 
Rumburak

Rumburak

 
Čarodějka Dobrodějka

Čarodějka Dobrodějka

 
Čarodějka Dobrodějka

Čarodějka Dobrodějka

 
Madlafous

Madlafous

 
Krumplice

Krumplice

 
Pojídání zelených žížal

Pojídání zelených žížal

 
Hotovo

Hotovo

 
Hotovo

Hotovo

 
 
Vytvořeno 4.5.2008 14:59:57 | přečteno 1773x | Jana Pelechová