2.B Centra aktivit - Člověk a tělo

Březnová centra aktivit byla prohloubením našich vědomostí o lidském těle, zdravém životním stylu, péči o tělo a lékařském prostředí. Příjemnou změnou byla i centra utvořená trochu jinak. Prvním centrum bylo „U zubaře“. Společně jsme četli článek o dětském a dospělém chrupu. Přečtené informace jsme využili při doplnění slov do vět a k zodpovězení otázek o zubech. V samostatné části se řešily dvě slovní úlohy. Pokud se vše správně vypočítalo, výsledek nám napověděl, kolik zubů mají celkem a děti a dospělí. Počet dětských zubů -korálků jsme navlékli na provázek.
V centru „U dětského lékaře“ jsme pracovali po celou dobu společně. Nejprve se kreslil obrázek dětského lékaře a pomůcek, které používá při vyšetřování. Dále jsme zapisovali důvody, proč k lékaři chodíme, jak vypadá preventivní prohlídka a názvy pomůcek v ordinaci. Poslední částí bylo nacvičení scénky o příchodu dětského pacienta k lékaři s rodiči. Celou scénku jsme pak ostatním kamarádů, prezentovali v hodnotícím kruhu.
V centru „Úrazy a nemoci“ byla práce pro změnu jen samostatná. Vypracovat odpovědi k otázkám o nemocech a úrazech, jejich příznacích, důležitých telefonních číslech, nebylo jednoduché, ale s pomocí učebnice prvouky se dalo vše zvládnout. Zábavné bylo i čtení článku o zraněné Zuzance. Příběh však měl jeden háček. Nebyl dokončený. A právě to bylo naším úkolem-dokončit příběh a přečíst jej kamarádům při společném hodnocení.
Předposlední centrum „Lidské smysly“ bylo také zajímavé. Četli jsme společně článek o mozku a nervové soustavě. Součástí toho bylo doplňování y a i do slov a odpovídání na otázky. Druhým úkolem bylo vytvoření plakátu o lidských smyslech. Každý ze skupiny měl za úkol popsat jeden ze smyslů a příslušných orgánů. Použít jsme mohli naše vědomosti nebo encyklopedie. Každé vyprávění bylo povinné ilustrovat. Práce bylo v centru dosti a ještě jsme trhali barevný papír na proužky. Ty se zmuchlaly a nalepovali na šablony lidského mozku, abychom si uvědomili, jak takový mozek zvenku vypadá.
Posledním centrem byl „Zdravý životní styl“. Společně jsme ve skupince popisovali, co prospívá a naopak neprospívá zdravému životnímu stylu. Samostatně pak každý vypracoval pracovní list, v němž jsme popisovali a hledali správné návyky tří chlapců v článku.