2.B Centra aktivit - Člověk a tělo

včelí medvídci 2

Březnová centra aktivit byla prohloubením našich vědomostí o lidském těle, zdravém životním stylu, péči o tělo a lékařském prostředí. Příjemnou změnou byla i centra utvořená trochu jinak. Prvním centrum bylo „U zubaře“. Společně jsme četli článek o dětském a dospělém chrupu. Přečtené informace jsme využili při doplnění slov do vět a k zodpovězení otázek o zubech. V samostatné části se řešily dvě slovní úlohy. Pokud se vše správně vypočítalo, výsledek nám napověděl, kolik zubů mají celkem a děti a dospělí. Počet dětských zubů -korálků jsme navlékli na provázek.

V centru „U dětského lékaře“ jsme pracovali po celou dobu společně. Nejprve se kreslil obrázek dětského lékaře a pomůcek, které používá při vyšetřování. Dále jsme zapisovali důvody, proč k lékaři chodíme, jak vypadá preventivní prohlídka a názvy pomůcek v ordinaci. Poslední částí bylo nacvičení scénky o příchodu dětského pacienta k lékaři s rodiči. Celou scénku jsme pak ostatním kamarádů, prezentovali v hodnotícím kruhu.

V centru „Úrazy a nemoci“ byla práce pro změnu jen samostatná. Vypracovat odpovědi k otázkám o nemocech a úrazech, jejich příznacích, důležitých telefonních číslech, nebylo jednoduché, ale s pomocí učebnice prvouky se dalo vše zvládnout. Zábavné bylo i čtení článku o zraněné Zuzance. Příběh však měl jeden háček. Nebyl dokončený. A právě to bylo naším úkolem-dokončit příběh a přečíst jej kamarádům při společném hodnocení.

Předposlední centrum „Lidské smysly“ bylo také zajímavé. Četli jsme společně článek o mozku a nervové soustavě. Součástí toho bylo doplňování y a i do slov a odpovídání na otázky. Druhým úkolem bylo vytvoření plakátu o lidských smyslech. Každý ze skupiny měl za úkol popsat jeden ze smyslů a příslušných orgánů. Použít jsme mohli naše vědomosti nebo encyklopedie. Každé vyprávění bylo povinné ilustrovat. Práce bylo v centru dosti a ještě jsme trhali barevný papír na proužky. Ty se zmuchlaly a nalepovali na šablony lidského mozku, abychom si uvědomili, jak takový mozek zvenku vypadá.

Posledním centrem byl „Zdravý životní styl“. Společně jsme ve skupince popisovali, co prospívá a naopak neprospívá zdravému životnímu stylu. Samostatně pak každý vypracoval pracovní list, v němž jsme popisovali a hledali správné návyky tří chlapců v článku.

 

2.B centra aktivit Člověk a tělo

IMG 0747

IMG 0747

 
IMG 0748

IMG 0748

 
IMG 0746

IMG 0746

 
IMG 0754

IMG 0754

 
IMG 0749

IMG 0749

 
IMG 0758

IMG 0758

 
IMG 0759

IMG 0759

 
IMG 0760

IMG 0760

 
IMG 0770

IMG 0770

 
IMG 0765

IMG 0765

 
IMG 0762

IMG 0762

 
IMG 0767

IMG 0767

 
IMG 0771

IMG 0771

 
IMG 0768

IMG 0768

 
IMG 0772

IMG 0772

 
IMG 0773

IMG 0773

 
IMG 0776

IMG 0776

 
IMG 0778

IMG 0778

 
IMG 0780

IMG 0780

 
IMG 0775

IMG 0775

 
IMG 0783

IMG 0783

 
IMG 0774

IMG 0774

 
IMG 0784

IMG 0784

 
IMG 0785

IMG 0785

 
IMG 0786

IMG 0786

 
IMG 0864

IMG 0864

 
IMG 0865

IMG 0865

 
IMG 0863

IMG 0863

 
IMG 0867

IMG 0867

 
IMG 0866

IMG 0866

 
IMG 0872

IMG 0872

 
IMG 0873

IMG 0873

 
IMG 0884

IMG 0884

 
IMG 0887

IMG 0887

 
IMG 0888

IMG 0888

 
IMG 0875

IMG 0875

 
IMG 0886

IMG 0886

 
IMG 0885

IMG 0885

 
IMG 0892

IMG 0892

 
IMG 0889

IMG 0889

 
IMG 0894

IMG 0894

 
IMG 0895

IMG 0895

 
IMG 0919

IMG 0919

 
IMG 0897

IMG 0897

 
IMG 0921

IMG 0921

 
IMG 0920

IMG 0920

 
IMG 0924

IMG 0924

 
IMG 0922

IMG 0922

 
IMG 0930

IMG 0930

 
IMG 0931

IMG 0931

 
IMG 0929

IMG 0929

 
IMG 0925

IMG 0925

 
IMG 0927

IMG 0927

 
IMG 0935

IMG 0935

 
IMG 0945

IMG 0945

 
IMG 0992

IMG 0992

 
IMG 0936

IMG 0936

 
 
Vytvořeno 28.3.2014 19:47:46 - aktualizováno 28.3.2014 20:19:15 | přečteno 974x | Kristýna