Centra aktivit JÁ A MOJI KAMARÁDI

U včelích medvídků na nás po ovocných a zeleninových centrech vykouklo téma nové - Já a moji kamarádi. Nejprve jsme se bavili společně v kroužku o tom, co pro nás kamarád znamená, kdo to je, jak se pozná...Zjistili jsme, že se dá člověk popisovat nejen podle zevnějšku, ale že mnohem zajímavější je charakterizovat kamaráda podle jeho vlastností, podle toho, jak se k nám chová, co má rád, jaké má zájmy. Po tomto úvodu jsme se rozdělili do pěti skupinek, které postupně den za dnem kolovaly v centrech aktivit. V každém na nás čekalo několik úkolů.
Centrum pokusů a objevů nás všechny pobavilo. Měřili jsme se, kdo je ze skupiny nejvyšší, kdo má nejdelší chodidlo a dlaň. A aby toho nebylo málo, úkolem bylo naše chodidla a ruce obkreslit. Pomáhali jsme si při tom a vzniklo pak společné ztvárnění naší třídy "tak trochu jinak". V další části jsme zapisovali svoje a kamarádovy oblíbené věci, hračky, barvy. V centru čtení jsme pracovali nejprve společně. V osmisměrce se ukrývalo několik jmen dětí z naší třídy. Najít je byl oříšek. Zapsat je na papír, to už bylo jednodušší. Poté byla práce samostatná. Pečlivé pročtení o holčičce vzhlížející se v zrcadle nám mělo umožnit namalovat její podobu. To nebyl, věru lehký úkol. Ale všem se nám to celkem podařilo. Ti nejrychlejší měli za úkol další čtení s porozuměním. Ateliér byl tentokrát ryze samostatným působením každého z nás. Namalovat portrét spolužáka s použitím voskovek bylo celkem obtížné, neboť vystihnout základní rysy v obličeji našeho kamaráda nebylo snadné. Po dokončení portrétu se mohli rychlíci chopit nůžek a vystříhávat obrysy papírových postaviček. Předposledním centrem bylo psaní. Nutné bylo pečlivé procvičení našich rukou a prstíků, pak se nám také mnohem lépe psalo. Společně jsme pracovali a měli zapsat všechna jména našich včelích slečen a kluků. V druhé části byl pro nás připraven dotazník, který zjišťoval naše zájmy, oblíbené knihy, pohádky a jiné další zajímavosti. Správný prvňák má umět dobře počítat, a tak poslední centrum matematiky bylo zaměřené na opakování probraného učiva. Počítali jsme puntíky, vyznačovali příklady na číselné ose, rozkládali jsme čísla od 1 do 5. Sčítání do pěti bylo zábavnou formou připraveno v obrázku holčičky. Podle výsledku jsme pokaždé zjistili, jakou barvičkou máme jednotlivé části obrázku vybarvit.
A to už bylo z těchto center vše. Děkujeme maminkám a babičkám, které se na nás přišly podívat a pomoci do jednotlivých center. Tatínkové, jste také srdečně zváni :).