Centra aktivit JARO A JARNÍ KVĚTINY

Milí čtenáři a diváci naší třídy,
první dubnová centra byla zaměřena na téma "Jaro a jarní květiny". V centru čtení bylo společným úkolem uhodnout několik jarních hádanek a ilustrovat je. V části samostatné každý skládal slova přidáním, odebráním či přeházením písmen. Cesta včelky nám pomohla zopakovat si názvy jarních květin. Rychlíci četli článek o jaru a odpovídali na různé otázky.
V centru psaní každá skupinka psala, jak podle nich vypadá jarní královna a podle fantazie měli nakreslit její portrét. Psaní je nutné procvičovat, a tak bylo posledním úkolem psaní do písanky. To dalo spoustu práce a trpělivosti, aby písmenka vypadala tak, jak mají.
Matematické centrum bylo také rozděleno na dvě části. Společně jsme vyráběli jarní obrázek z geometrických tvarů – vystřihování, lepení bylo tohoto úkolu součástí. V části samostatné již každý za sebe procvičoval počítání do 10 - nejen sčítání a odčítání, ale i porovnávání čísel, práce s číselnou osou a orientaci na ní.
Centrum pokusů a objevů bylo procvičením naší schopnosti na něčem spolupracovat, něco společně vytvářet. Pracovní list s velikonoční tématikou a popis rostliny byly jako prvním úkolem. Ve druhé části jsme z obálky vytáhli papírová písmenka, z nichž po složení vznikla jedna z jarních květin. S pomocí různých encyklopedií a knížek jsme měli o květině zjistit co nejvíce informací a zapsat je k názvu. Součástí byla ilustrace květiny. Posledním úkolem bylo zasazení semínek fazole a čočky do vatové peřinky. Po dobu dvou týdnu pak každá skupinka pečovala o svá semínka a zapisovali a zakreslovali se případné změny v životě klíčící rostlinky.
Společná výroba jarní stonožky...to byl úkol v centru ateliéru. Každý natíral roličky, vystřihoval kolečka, tykadla a nožičky. K závěrečnému sestavení stonožky nám pomohly již paní učitelky.
Velkými pomocníky nám byli tentokráte i někteří tatínkové a maminky. Ti všichni nám pomohli při úkolech v jednotlivých centrech. Děkujeme všem a těšíme se, co nás čeká dále.