Centra aktivit PODZIM NA ZAHRADĚ A V LESE

Naši milí čtenáři a čtenářky.
Jistě jste zvědaví, copak nového nás potkalo a právě proto vám píšeme. Proletěli jsme se dalšími centry aktivit, tentokráte s názvem Podzim - na zahradě a v lese. Pracovali jsme společně i samostatně. Například v centru čtení si pro nás Kristýna připravila společné luštění 2 křížovek, čtení podzimních básniček. Po přečtení si každá skupinka zvolila jednu básničku, kterou jsme přepsali, ilustrovali a před ostatními jsme ji pěkně zarecitovali. Samostatně si pak každý procvičoval dělení slov do slabik a psaní vět.
Centrum psaní nám umožnilo procvičit naše ruce a prstíky pomocí modelování názvů ovoce nebo zeleniny z modelíny. Poté se procvičovalo psaní tiskacích i psacích písmen, názvů stromů, plodů a hub podle abecedního pořádku. Některá slova týkající se podzimu jsme psacím písmem přepisovali. Nakonec jsme měli pečlivě vybarvit ze skupiny listů pouze listy javorové.
Složit draka z geometrických tvarů a přírodnin dle návodu, vymyšlení jeho jména a složení písmen ze stavebnice, to byl společný úkol pro děti v centru matematiky. Po společné práci již pracoval každý samostatně a řešil podzimní slovní úlohy, počítal na obrázcích ovoce a zeleninu. Procvičilo se i porovnávání čísel a sčítání či odčítání znázorňované na číselné ose.
Centrum pokusů a objevů z nás na chvíli udělal přírodovědce. Nejprve se v přírodovědném týmu diskutovalo a tom, co se děje na podzim v lese a v zahradách. Ze společné diskuze si tým zvolil jedno z témat, k němuž vytvářel myšlenkové bubliny popisující podzimní les a zahradu. Ti rychlejší společné dílo stihli i ilustrovat. Ve druhé části jsme se ocitli v badatelské laboratoři. Rozkrajovali jsme jablka, hrušky a švestky a pozorovali je pomocí lupy. Ovoce jsme zkoumali všemi smysly a nezapomněli jsme jej také ochutnat. Vše, co jsme vypozorovali, bylo nutné zaznamenat pomocí obrázků nebo slovním zápisem.Posledním centrem byl ateliér, v němž jsme společně kreslili podzimní strom. Museli jsme se shodnout a vybrat si jen jednu šablonu papírového listu. Tu si každý obkreslil, vystřihl,voskovkami podzimně vybarvil a nalepil na nakreslený strom. Procvičit si obkreslování a vystřihování nám umožnilo i vytvoření papírového jablka, hrušky nebo švestiček ze zahrádky :). Ovoce jsme vybarvovali temperovými barvami.
V hodnotícím kroužku se každý den vždy vše zhodnotilo, vysvětlilo, ukázalo a předneslo. Skupinky se vzájemně informují o úkolech v centrech, dávají si cenné rady, jak jednotlivé úkoly lépe a rychleji zvládnout. Velkými pomocníky jsou i někteří rodiče, kteří se ve volném čase přijdou do naší třídy podívat a pomáhají nám v centrech aktivit. Povídat vám ještě více, není třeba, však se podívejte na naše fotografie.