Centra aktivit ŠKOLA A BEZPEČNÁ CESTA DO ŠKOLY

Pro nové spolužáky bylo vše v září nové a ne jinak tomu bylo i s centry aktivit. Nejprve jsme si zopakovali, co to centra aktivit jsou, jaké role mají členové v jednotlivých skupinkách a jaká pravidla je v centrech potřeba dodržovat. První centra byla zaměřena na využití poznatků o škole a vyučování a na dopravní výchovu, konkrétně na poznávání dopravních značek, dopravních prostředků a pravidel bezpečného chování na silnici.
V centru čtení si skupinka společně četla příběh O Emičce a Pavlíkovi. Dohromady pak domýšleli, jak by příběh mohl pokračovat a skončit. Samostatně každý odpovídal na otázky k příběhu.
Společné opakování abecedy a skládání jmen členů skupiny dle abecedního pořádku ze stavebnice, bylo náplní centra psaní. A nejen to, každý si vytvořil vlastní vizitku – psaní jména, příjmení, adresy, zálib, kresba portrétu. To ale nebylo vše, psaní písmenka „b“ v písance na nás také čekalo.
Centrum matematiky z nás na chvíli udělalo „stavitele“, kteří pečlivě trhali barevné papírové proužky na obdélníčky, tedy cihličky, z nichž se stavěly číslice od 1 do 20. Cihličky se nalepovaly v algoritmickém pořadí, dle barev, na obrysy čísel. Samostatná práce nám umožnila zopakovat porovnávání čísel do 20 a sčítání a odčítání do dvaceti. Řešili jsme též zapeklité slovní úlohy :).
Společné povídání o tom, jaká nebezpečí hrozí při nedodržování pravidel na silnici, jsme měli zařazené do centra pokusů a objevů. Zajímavá pro nás byla výroba myšlenkové mapy, do níž jsme zapisovali pravidla bezpečného chování a kreslili jsme společně dopravní značky. Rychlé skupinky své „mapy“ ilustrovaly pěknými obrázky.
Posledním a všemi oblíbeným centrem byl Ateliér, který nám Kristýna rozdělila do dvou částí: výtvarné, kresba bezpečné cesty do školy a části dramatické, v níž jsme pantomimicky vyjadřovali jízdu v určitém dopravním prostředku. Ostatní nic nevěděli a jejich úkolem bylo právě uhodnout, čímpak asu jedeme do školy.
Do center aktivit k nám zavítaly i některé maminky, které nám pomohly nalézt odpovědi na otázky a úkoly, s nimiž jsme si nevěděli rady.