První centra aktivit v I. B

medvidci


První týden v říjnu na nás čekalo nejen dopravní hřiště, ale i první opravdová centra aktivit zaměřená na dopravní výchovu. Byly jsme plny očekávání, copak si na nás paní učitelka přichystá. Nejprve jsme se my, děti, rozdělily do 4 skupinek. Tedy rozdělily nás předměty, které jsme si vytáhly postupně z kouzelného sáčku :).

Jedna skupinka pracovala v centru čtení a psaní. Za úkol byly uvolňovací cviky, opis slov a vět, skládání vět z písmen, vymodelování písmenek a vytvoření věty, vyhledávání písmenek v básničce a kdo byl rychlík, kreslil ještě obrázky ke slovům. Práce byla zčásti samostatná a z části skupinová, takže naučit se spolupracovat, bylo docela zajímavé. Další skupinky se měly na co těšit.

Druhá skupinka se vzdělávala v centru matematiky. Tady na nás čekaly příklady na procvičování počtu prvků do 5, porovnávání čísel, vybarvování většího počtu a doplňování čárek, aby odpovídala znaménka větší, menší, rovná se. Na papíru byl nakreslen had, v němž se doplňovaly podle vzoru příslušné značky.
A pro rychlíky? Na ty se třásly hrací kostky a ve dvojici jsme hrály hru, kdo hodí více. Rádi bychom poděkovaly, jako pomocníci byly v tomto centru některé maminky.

Třetí skupinka byla tou objevitelskou v centru pokusů a objevů. Přímo jsme nic nezkoumaly, ale pracovaly skupinově s učebnicí prvouky, v níž byly zakresleny různé situace z dopravní výchovy – přechod přes přechod, křižovatka, žádoucí a nežádoucí chování lidí v dopravní situaci. Společnými silami a s pomocí Kristýny jsme vyřešily vše a na konec? „Vrhly“ jsme se na poslední kvíz, který nás prozkoušel v otázkách ze základních pravidel chování na silnici a přechodu.

Poslední centrum, ateliér, se snaží rozvíjet naše malířské vlohy, fantazii a kdo ví, co ještě. Téma bylo dopravní značky. Každý si vyhledal jednu dopravní značku z dopravní knížky. Ta samá značka byla již i překreslená v černobílém provedení. A copak bylo naším úkolem? No, hádáte správně. Trhaly jsme barevné papíry na malé kousky a postupně je nalepovaly na černobílou značku. Za pomoci Magdy pak každý zjistil její význam a ostatním kamarádům pak značku v hodnotícím kruhu popsal. I zde byli rychlíci. Ti měli za úkol ve dvojici vyrobit stejnou výtvarnou technikou semafor.

Skupinky se během týdne v jednotlivých centrech vyměnily a před koncem výuky se vše vyhodnocovalo v hodnotícím kruhu. Zpravidla hovořil mluvčí za celou skupinku, co se jim povedlo, co se nedařilo, na co si mají dát pozor další skupinky apod. Těšíme se na další práci :).

1. centra aktivit

Ateliér Zuza, Janča, Honza, Lvík, David (2)

Ateliér Zuza, Janča, Honza, Lvík, David (2)

 
Ateliér Zuza, Janča, Honza, Lvík, David

Ateliér Zuza, Janča, Honza, Lvík, David

 
Ateliér Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

Ateliér Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

 
Ateliér Lenka, David, Marek, Lukáš, Tomáš, Honza (2)

Ateliér Lenka, David, Marek, Lukáš, Tomáš, Honza (2)

 
Ateliér Lenka, David, Marek, Lukáš, Tomáš, Honza

Ateliér Lenka, David, Marek, Lukáš, Tomáš, Honza

 
Ateliér Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (2)

Ateliér Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (2)

 
Ateliér Míša, Luki a Marek na návštěvě z CA psaní a čtení

Ateliér Míša, Luki a Marek na návštěvě z CA psaní a čtení

 
CA čtení a psaní Hilda, Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza, Marek

CA čtení a psaní Hilda, Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza, Marek

 
CA čtení a psaní Fína, Míša, Sebík, Lukáš, Adam

CA čtení a psaní Fína, Míša, Sebík, Lukáš, Adam

 
CA čtení a psaní Hilda, Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza, Marek (2)

CA čtení a psaní Hilda, Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza, Marek (2)

 
CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

 
CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (2)

CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (2)

 
CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (3)

CA čtení a psaní Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta (3)

 
CA čtení a psaní Zuza, Janča, David, Lvík, Honza (2)

CA čtení a psaní Zuza, Janča, David, Lvík, Honza (2)

 
CA čtení a psaní Zuza, Janča, David, Lvík, Honza

CA čtení a psaní Zuza, Janča, David, Lvík, Honza

 
CA matematika Hilda, Lenka, David, Tomáš, Honza, Marek, Lukáš (2)

CA matematika Hilda, Lenka, David, Tomáš, Honza, Marek, Lukáš (2)

 
CA matematika Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

CA matematika Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

 
CA matematika Hilda, Lenka, David, Tomáš, Honza, Marek, Lukáš

CA matematika Hilda, Lenka, David, Tomáš, Honza, Marek, Lukáš

 
CA matematika Míša, Fína, Lukáš, Adam (2)

CA matematika Míša, Fína, Lukáš, Adam (2)

 
CA matematika Míša, Fína, Lukáš, Adam

CA matematika Míša, Fína, Lukáš, Adam

 
CA matematika Zuza, Janča, Lvík, Honza, David, Sebík

CA matematika Zuza, Janča, Lvík, Honza, David, Sebík

 
CA matematika Zuza, Janča, Lvík, Honza, David, Sebík (2)

CA matematika Zuza, Janča, Lvík, Honza, David, Sebík (2)

 
CA pokusy a objevy Fína, Míša, Sebík, Lukáš, Adam

CA pokusy a objevy Fína, Míša, Sebík, Lukáš, Adam

 
CA pokusy a objevy Janča, Zuza, Lvík, Honza, David

CA pokusy a objevy Janča, Zuza, Lvík, Honza, David

 
CA pokusy a objevy Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza

CA pokusy a objevy Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza

 
CA pokusy a objevy Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza (2)

CA pokusy a objevy Lenka, Tomáš, David, Lukáš, Honza (2)

 
CA pokusy a objevy Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

CA pokusy a objevy Markét, Lenka, Tobík, Bára, Vojta

 
 
Vytvořeno 10.10.2012 13:32:05 | přečteno 1886x | Kristýna