První centra aktivit v I. B

První týden v říjnu na nás čekalo nejen dopravní hřiště, ale i první opravdová centra aktivit zaměřená na dopravní výchovu. Byly jsme plny očekávání, copak si na nás paní učitelka přichystá. Nejprve jsme se my, děti, rozdělily do 4 skupinek. Tedy rozdělily nás předměty, které jsme si vytáhly postupně z kouzelného sáčku :).
Jedna skupinka pracovala v centru čtení a psaní. Za úkol byly uvolňovací cviky, opis slov a vět, skládání vět z písmen, vymodelování písmenek a vytvoření věty, vyhledávání písmenek v básničce a kdo byl rychlík, kreslil ještě obrázky ke slovům. Práce byla zčásti samostatná a z části skupinová, takže naučit se spolupracovat, bylo docela zajímavé. Další skupinky se měly na co těšit.
Druhá skupinka se vzdělávala v centru matematiky. Tady na nás čekaly příklady na procvičování počtu prvků do 5, porovnávání čísel, vybarvování většího počtu a doplňování čárek, aby odpovídala znaménka větší, menší, rovná se. Na papíru byl nakreslen had, v němž se doplňovaly podle vzoru příslušné značky.
A pro rychlíky? Na ty se třásly hrací kostky a ve dvojici jsme hrály hru, kdo hodí více. Rádi bychom poděkovaly, jako pomocníci byly v tomto centru některé maminky.
Třetí skupinka byla tou objevitelskou v centru pokusů a objevů. Přímo jsme nic nezkoumaly, ale pracovaly skupinově s učebnicí prvouky, v níž byly zakresleny různé situace z dopravní výchovy – přechod přes přechod, křižovatka, žádoucí a nežádoucí chování lidí v dopravní situaci. Společnými silami a s pomocí Kristýny jsme vyřešily vše a na konec? „Vrhly“ jsme se na poslední kvíz, který nás prozkoušel v otázkách ze základních pravidel chování na silnici a přechodu.
Poslední centrum, ateliér, se snaží rozvíjet naše malířské vlohy, fantazii a kdo ví, co ještě. Téma bylo dopravní značky. Každý si vyhledal jednu dopravní značku z dopravní knížky. Ta samá značka byla již i překreslená v černobílém provedení. A copak bylo naším úkolem? No, hádáte správně. Trhaly jsme barevné papíry na malé kousky a postupně je nalepovaly na černobílou značku. Za pomoci Magdy pak každý zjistil její význam a ostatním kamarádům pak značku v hodnotícím kruhu popsal. I zde byli rychlíci. Ti měli za úkol ve dvojici vyrobit stejnou výtvarnou technikou semafor.
Skupinky se během týdne v jednotlivých centrech vyměnily a před koncem výuky se vše vyhodnocovalo v hodnotícím kruhu. Zpravidla hovořil mluvčí za celou skupinku, co se jim povedlo, co se nedařilo, na co si mají dát pozor další skupinky apod. Těšíme se na další práci :).