ŽIVOT V LESE - projektový den 5. tříd

Naši průvodci

Projektový den pátých tříd se uskutečnil o pár dní později než ostatních tříd z prvního stupně. Přizvali jsme ke spolupráci myslivce Lesů hl.m. Prahy a ochránce přírody a museli jsme respektovat nabídnuté volné termíny.
Třídy 5. A a 5. B zamířily do Chuchelského háje, třída 5.C se vypravila na Karlštejnsko.
V dalším týdnu žáci nashromážděné informace zpracovávali a po velikonočních prázdninách jednotlivé skupiny prezentovaly své práce ostatním.


ikona souboruNávštěva Chuchelského háje - Páťa, Emička, Verča, Kačka L, Maty
ikona souboruCHUCHELSKÝ HÁJ - Barča, Emča, Terezka, Kuba
ikona souboruChuchelský háj - Nikol, Julča, Matyáš, Štěpán, Šimon
ikona souboruChuchelský háj - Julča


Přírodní rezervaci Chuchelský háj jsme navštívili už několikrát v předchozích ročnících. Tentokrát jsme měli za cíl nashromáždit dostatek informací, poznatků a postřehů o této lokalitě, které žáci následně měli využít při sestavování informačního plakátu nebo prezentace. Aby plnění úkolu bylo snazší, vytvořiliy si děti pracovní týmy a dostaly osnovu, která jim napovídala, čeho si mají všímat, a při zpracování je systematicky vedla.
Skvělými průvodci nám byli myslivci, s kterými jsme se sešli v domluveném čase u mini zoo. Rozdělili jsme se na dvě skupiny. Jedna skupina si prohlížela zvířata v klecích a výbězích,  poslouchala zajímavý výklad i perličky ze života zvířecích obyvatel zoo a soutěžila ve vědomostním kvízu. Druhá skupina si při hrách mohla vyzkoušet na vlastní kůži jak se chovají některá zvířata. Poznala, jak rozdílně loví rys a vlčí smečka, že i mufloni, když zvolí správnou strategii a uplatní výhody, které jim poskytuje stádo, mají šanci proti vlčí smečce, k čemu slouží pachové stopy a jak moc je obtížné je správně určit. Po svačině se obě skupiny vyměnily.
Když jsme se rozloučili s našimi průvodci byl čas na vlastní průzkum přírodní rezervace, zjistit jaké rostliny zde rostou, které jarní květiny už vykvetly, zaposlouchat se do zvuků lesa a pokusit se určit ptáky podle zpěvu. Areál zdraví, který je součástí Chuchelského háje umožnil dětem zařádit si, odreagovat se od náročné badatelské a přírodovědné činnosti a pocvičit obratnost, sílu a rychlost. Bylo nám tu uprostřed přírody moc dobře, vůbec se nám nechtělo vracet se zpět do ulic velkoměsta. Je dobře, že to máme tak blízko a můžeme se sem vracet.
Žáci 5.C vyjeli na přednášku o chráněných rostliných a živočišných druzích, kterou pro ně připravili členové CHKO Karlštejn. Úvodem přednášky byly vysvětleny pojmy chráněná krajinná oblast, její důležitost a nezbytnost vzniku těchto lokalit. Dále žáci přiřazovali zvuky ptáků k obrázkům.

Projektový den - Chuchelský háj- V. A

Bažant zlatý

Bažant zlatý

 
Nasloucháme.

Nasloucháme.

 
Naši průvodci

Naši průvodci

 
Poznávačka

Poznávačka

 
Materiál k určování

Materiál k určování

 
.. a další

.. a další

 
Tak co myslíte?

Tak co myslíte?

 
Je to tak.

Je to tak.

 
Komu patří ..?

Komu patří ..?

 
Ještě tam napiš ...

Ještě tam napiš ...

 
Zjistila jsem ...

Zjistila jsem ...

 
Hmm, jde mu to.

Hmm, jde mu to.

 
Spolupráce

Spolupráce

 
Jak to máme ?

Jak to máme ?

 
Kontrola

Kontrola

 
Krmení muflonů - jen pod dohledem myslivců.

Krmení muflonů - jen pod dohledem myslivců.

 
Jaterník podléška

Jaterník podléška

 
Štěpán s Vojtou

Štěpán s Vojtou

 
Točí se, točí ...

Točí se, točí ...

 
Radovánky na kolotoči

Radovánky na kolotoči

 
Kdo tam bude dřív?

Kdo tam bude dřív?

 
Opičáci ,...

Opičáci ,...

 
..., opice a ...

..., opice a ...

 
...a opičata

...a opičata

 
Pohodička

Pohodička

 
Relax

Relax

 
První prezentace

První prezentace

 
Emča a Verča v akci

Emča a Verča v akci

 
Matyáš

Matyáš

 
S úsměvem

S úsměvem

 
Julča a tři kluci

Julča a tři kluci

 
Informační plakát 1

Informační plakát 1

 
Informační plakát 2

Informační plakát 2

 
Prezentace

Prezentace

 
Míra

Míra

 
Co jsem ještě neřekla ?

Co jsem ještě neřekla ?

 
 
Vytvořeno 15.4.2012 1:55:56 | přečteno 1135x | Lenka Prochazkova