Projektový den

20

Barevný rozvrh ve 3. D

Barevný rozvrh ve 3.D

Projektový den Barvy začal ve 3.D rozdělením do barevných skupin již pár dnů předem. Úkolem skupin bylo domluvit se na společné barvě, ve které pak přijdou oblečení a přinesou co nejvíce předmětů v téže barvě. První úkol s velkým náskokem před modrými vyhrály růžovky. Celé v růžovém, vyzdobené růžovými sponkami, gumičkami ve vlasech a ozdůbkami neměly konkurenci.

A pak už začala výuka podle barevného rozvrhu. „Barevná geometrie“ překvapila všechny žáky. Rýsovali jsme přímky, kružnice a připravili si tak přesný a úhledný pracovní list. O dělení barev si povídáme už od první třídy, a proto vybarvit kruhy primárními a sekundárními barvami nebyl pro nikoho problém. Všichni byli svým výsledkem příjemně překvapení.

Průzkumem nejoblíbenější barvy v naší třídě jsme zjistili, kdo má jakou barvu rád. Výsledky jsme zaznamenali do grafu. Zvítězila červená, modrá a zelená. Odpovědi obsahovaly i zdůvodnění volby. Vzniklo tak pěkné povídání o barvách.

Na „barevné češtině“ jsme se pokoušeli skládat verše. Tajemná, nelehká podmínka, aby verš měl přesně osm slabik a byl ukončen rýmem, se odhalila na hudební výchově. Když jsme se naučili píseň „Barvy“ od autorské dvojice Svěrák, Uhlíř, zjistili jsme, že se naše verše přesně hodí k melodii této písně. Posuďte sami, jestli má pán Svěrák nástupce.

Červená je moje barva,

 má ji ráda moje mamka.

Modré tričko, modré džíny,

 modrá sukně, modré stíny.

Bílá, to je barva zimy,

 těšíme se na prázdniny.

Růžovou mám nejraději,

růžoví jsou indiáni ( CUKROVÍ !!!).

Pak nastala angličtina. Nik nepochyboval, že si zopakujeme slovíčka barev v angličtině. Pracovní list dělení barev v anglickém jazyce, obrázky „cool colors“ a „warm colors“ navíc udělaly radost. Úkol zvládli všichni a ještě u toho byla dobrá nálada. Posuďte na fotkách.

Na „barevné výtvarce“ voskové experimentování nadchlo všechny. Se zatajeným dechem jsme sledovali, jak horký vzduch z fénu rozhání tekutý vosk po plátně, chvílemi ho i prskal do okolí. Zajímavé bylo pozorovat, jak se jednotlivé vosky míchají a vznikají nové barvy a odstíny.  Bylo to kouzelné kouzlení.  Dojetím všichni zatleskali.

Ve foukání jsme pokračovali i při plnění dalšího úkolu. Foukali jsme do barevných tuší.  Vznikly tak naše autoportréty. A co vytvořily ty rozfoukané barevné tuše? Netušíte? To jsou naše vlasy. Obrázky jsou vystaveny na stěnách chodby školy. Věříme, že naše úsměvy potěší hodně dětí.

Poslední úkol jsme plnili opět ve skupinách. Velkou plochu rozdělili kluci přímkami, dívky křivkami a všichni doplnili geometrickými tvary. Vzniklé plochy jsme vybarvovali podle nálady. Práce nás bavila. Každá skupina vytvořila jiné dílo. Vyprávěli jsme si jak na nás působí barvy, linie a celé obrazy.

Nakonec jsme zhodnotili všechny aktivity, svůj podíl na plnění úkolů ve skupině, své chování a snažení. 

Barevný den byl krásně pestrý, vtipný, veselý a poučný. 

Marienka Černohorská a žáci 3.D

Projekt - barevný týden

1  Barevná geometrie

1 Barevná geometrie

 
2

2

 
3

3

 
4  Barevné voskové experimentování

4 Barevné voskové experimentování

 
5

5

 
6

6

 
7

7

 
8  Moc se nám to líbílo

8 Moc se nám to líbílo

 
9

9

 
10

10

 
11

11

 
12

12

 
13  Společné dílo bílých

13 Společné dílo bílých

 
14  Společné dílo červených

14 Společné dílo červených

 
15  Společné dílo modrých

15 Společné dílo modrých

 
16  Společné dílo růžových

16 Společné dílo růžových

 
17  To jsem já a moje oblíbené barvy (2)

17 To jsem já a moje oblíbené barvy (2)

 
18  To jsem já a moje oblíbené barvy

18 To jsem já a moje oblíbené barvy

 
19

19

 
20

20

 
21  Společné dílo červených

21 Společné dílo červených

 
 
Vytvořeno 4.11.2013 14:34:19 | přečteno 1343x | Mária Černohorská, PaedDr.