Barevný týden ve 3.A

Barevný týden

Jaký byl? Veselý, zábavný, poučný, inspirativní, neobvyklý a hlavně BAREVNÝ! 

Projektu jsem věnovali opravdu celý týden. Každý den jsme přišli do školy oblečeni do jedné barvy. Barvy jsme volili veselé, aby nám ve škole bylo dobře a abychom byli veselí. Každý den na nás čekali různé aktivity, které jsme vždy na konci dne nezapomněli zhodnotit - vybarvovali jsme, do jaké míry nás daná aktivita zaujala. Hodnotili jsme také spolupráci ve skupině, ve dvojici i samostatnou práci. A jaké aktivity pro nás byly připravené?
V pondělí jsem se s projektem nejprve seznámili. Roztřídili jsme si základní barvy a přemýšleli, co je kolem nás modré, červené, zelené,... Roztřídili jsme si barvy na teplé a studené, veselé a smutné. Esterka pak vymyslela a napsala pohádku...

O dvou bratrech
Byli jednou dva bratři, Červánek a Šedík. Každý z nich bydlel v jiném zámku. Červánek měl zámek barevný, ale Šedík měl černošedý zámek. Šedíkův zámek byl smutný. Jeho dcera byla také smutná. Červánkův zámek byl veselý, jeho dcera byla také veselá. Šedík nevěděl, co má dělat, aby jeho dcera byla veselá jako Červánkova. Tak se šel bratra zeptat, jestli by ho něco nenapadlo. A bratr řekl, já jí týden pohlídám, abych zjistil, co s ní je. Šedík souhlasil. Za týden Červánek řekl bratrovi, že je jeho zámek moc smutný a aby se zkusil dcery zeptat, co by si přála. Tak se Šedík zeptal. Dcera mu řekla, že by chtěla, aby byl jejich zámek barevný jako ten Červánkův. A tak Šedík nechal natřít zámek na barevno. Jeho dcera už nikdy nebyla tak smutná. 

Modré úterý - tento den jsme začali s modrým počítáním, zopakovali jsem si násobilku i sčítání a odčítání. Pak nás navštívila slečna Katka z občanského sdružení Ekodomov. Ta pro nás měla připravený poučný a velmi zajímavý pořad o barvách v přírodě. Pomocí her a pokusů jsme se dozvěděli, co je to duha a jak vzniká. Dále co jsou to mimikry a jak je živočichové v přírodě využívají. Dozvěděli jsem se také, jak vidí například moucha, pes nebo kočka. Neviditelným písmem jsme si zkusili napsat krátké slovo. Bylo to opravdu zábavné! Duha zaujala naši Amelku natolik, že o ní vymyslela pohádku...

Jak skřítci uviděli duhu
Byla jednou jedna chaloupka a v té chaloupce žili tři skřítci. Jednou ráno, když už vyšlo slunce celé, si skřítci řekli, že když je tak hezky, tak že si vezmou košíky a půjdou do lesa natrhat modré borůvky a červené lesní jahůdky. A tak šli. Když přišli do lesa, nejstarší skřítek řekl: Támhle to je! A tak tam šli. Bylo to tam celé červenomodré a ještě k tomu přibyly růžové maliny! Skřítci šli domů s plnými košíky. Doma si pak z těch lesních plodů uvařili čaj. Když čaj vypili, šli ven zalít zahrádku. Vtom začalo malinko pršet a skřítci utíkali domů. Doma se pak koukli z okna a moc se divili, že i když prší, přesto svítí sluníčko. Za chvíli pršet přestalo a na obloze se objevila duha. Skřítci honem pospíchali ven, aby ji viděli celou. Nejmladší skřítek se zeptal, co to je? A nejstarší mu na to odpověděl: To je duha. A tak skřítci viděli duhu. 

Zelená středa - povídali jsme si o podzimu i o barvách, které se v přírodě v tomto ročním období vyskytují. Ve skupinách jsme četli krátký příběh o javoru, který se na podzim červená. Zkoušeli jsem si příběh zdramatizovat.

Červený čtvrtek - ve čtvrtek vždy píšeme diktát, nebylo tomu jinak ani tentokrát. Diktát byl však barevný a běhací! Psali jsem ho ve dvojicích a mohli jsem si vybrat ze tří textů. Každý měl jinou barvu a samozřejmě i obsah. Někdo psal o zelené trávě a o životě v ní, jiný zase o modré vodě v řece a poslední byl o cirkusu se žlutou manéží a lvem se žlutou hřívou. Tento den jsme také psali pohádky a příběhy o barvách. Julinka vymyslela tuto pohádku...

Barevná pohádka
Žil byl malý skřítek jménem Blumáček. Jmenoval se tak, protože měl moc a moc rád blumy. Žil u malého dubu naproti malému domečku. V tom domečku žila maminka, tatínek, holčička a chlapeček. Blumáček měl moc rád barvy, hlavně modrou, červenou, zelenou a žlutou. Jednou se však přihodilo něco strašného. Blumáček, jako každý den, šel na zahradu. Vtom se všechny barvy začaly smývat. Za chvilku už tam nebyla žádná žlutá ani červená a dokonce ani modrá a zelená. Blumáček se rozhodl a vydal se za vílou Barvičkou, aby světu vrátila všechny barvy, aby svět znovu rozzářila barvami. Konečně k víle dorazil a začal jí o všem vyprávět. Jak to víla uslyšela, hned se tam rozletěla a všechny barvy kouzlem rozjasnila. Pak se rozloučila a vrátila se domů. Blumáček se rozhodl, že se bude o červené, žluté, zelené a modré barvy starat. A díky tomu se mají všichni dobře. 

Žlutý pátek - stali se z nás malíři a na paletě jsme "míchali" barvy, vlastně jen pomocí barevných fixů jejich názvy. Bylo to náročné, museli jsme se pekelně soustředit. 
Na úplný závěr jsme si porovnali svoje hodnocení, každého zaujala jiná aktivita. Týden utekl jako voda... Těšíme se na další projekty!
Martina a námořníci ze 3.A    



Barevný týden

Modrý den

Modrý den

 
Modré počítání

Modré počítání

 
Rychle!

Rychle!

 
Těšíme se na pokus!

Těšíme se na pokus!

 
Jak vzniká duha

Jak vzniká duha

 
...

...

 
...

...

 
Neviditelné písmo

Neviditelné písmo

 
Kouzlíme

Kouzlíme

 
Máme skoro hotovo!

Máme skoro hotovo!

 
Kukačky v modrém

Kukačky v modrém

 
Zelený den

Zelený den

 
Zelený den

Zelený den

 
Práce ve skupině

Práce ve skupině

 
Nácvik dramatizace

Nácvik dramatizace

 
Zelený den

Zelený den

 
Dramatizace příběhu

Dramatizace příběhu

 
Červený den

Červený den

 
Červený den

Červený den

 
Práce ve dvojicích

Práce ve dvojicích

 
Barevný diktát - běhací!

Barevný diktát - běhací!

 
Žlutý den

Žlutý den

 
Barevné palety

Barevné palety

 
Hodnocení aktivit

Hodnocení aktivit

 
Závěrečné hodnocení

Závěrečné hodnocení

 
 
Vytvořeno 30.10.2013 17:19:25 | přečteno 1458x | Martina Prokopová