1.B a zdravá výživa

Druhý zeleninový talíř

Poslední únorový týden se děti z 1.B zabývaly zdravou výživou.

V centru objevů bylo nejdříve našim úkolem prodiskutovat, které potraviny jsou z obrázků v pracovním sešitě prvouky zdraví prospěšné a které nikoliv. Dále jsme měli společně sestavit zdravé denní menu. Dalším úkolem bylo opět společně roztřídit obrázky potravin do skupin (pečivo, mléčné výrobky, ovoce, zelenina, atd.). Podobný úkol nás každého čekal do sešitu prvouky. Posledním úkolem bylo z obrázků potravin sestavit potravinovou pyramidu. Vedli jsme si moc dobře. Teď už víme, které skupiny potravin jsou základem naší potravy a které bychom měli omezovat.

V centru čtení psaní jsme nejdříve měli roztřídil karty s názvy potravin na zdravé a nezdravé a dále doplnit ke každé skupině jednu další. Dále nás čekala práce do písanky - tématicky to vyšlo zrovna tak, že jsme opisovali názvy potravin.

V ateliéru jsme modelovali ovoce a zeleninu - každý jiný druh. Většina výtvorů byla poznat na první pohled. Všechny výrobky jsme přesto raději opatřili popiskem, aby nedošlo k záměně nebo aby se případně mohl někdo, kdo ještě nezná všechny druhy ovoce a zeleniny z přehledu modelů poučit.

Celý týden jsme do školy nosili rozličné druhy ovoce a zeleniny, které nám zdobily třídu a ve čtvrtek posloužili k přípravě zdravých pochoutek - zeleninového talíře a ovocného salátu. Pomoci nám tentokrát přišla maminka - paní Rejdová, která se sebou přinesla plnou místu jahod! To byla ale chutná a zdravá svačinka!

Zdravé vaření bylo zábavné i poučné. Zkusili jsme si jak dobře a bezpečně zacházet s kuchyňským náčiním - škrabkou a nožem, pro někoho to byla úplně první zkušenost. Všichni jsme z toho vyšli bez většího zranění a navíc jsme vytvořili chutná a na pohled hezká jídla. S výsledkem byl každý spokojen, také z něj po dvou dnech nezbylo ani památky.

Zdravá výživa

Třídíme zvlášť ovoce a zeleninu.

Třídíme zvlášť ovoce a zeleninu.

 
Druhá skupinka

Druhá skupinka

 
Modelujeme ovoce, zeleninu.

Modelujeme ovoce, zeleninu.

 
Ivča zapisuje autory modelů.

Ivča zapisuje autory modelů.

 
Naše modely ovoce a zeleniny

Naše modely ovoce a zeleniny

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
Centrum psaní

Centrum psaní

 
Děvčata ve čtení psaní přemýšlejí nad dalšími příklady potravin.

Děvčata ve čtení psaní přemýšlejí nad dalšími příklady potravin.

 
Centrum objevů poslouchá pokyny.

Centrum objevů poslouchá pokyny.

 
Centrum objevů pracuje společně na koberci.

Centrum objevů pracuje společně na koberci.

 
Kluci krájí zeleninu.

Kluci krájí zeleninu.

 
Manufaktura na výrobu ovocného salátu

Manufaktura na výrobu ovocného salátu

 
Paní Rejdová přihlíží a pomáhá.

Paní Rejdová přihlíží a pomáhá.

 
Salátová mísa se už rýsuje.

Salátová mísa se už rýsuje.

 
První zeleninový talíř

První zeleninový talíř

 
Druhý zeleninový talíř

Druhý zeleninový talíř

 
Ovocný salát

Ovocný salát

 
Ovocný salát vypadá opravdu lákavě.

Ovocný salát vypadá opravdu lákavě.

 
Ochutnáváme ...

Ochutnáváme ...

 
Salát jsme ještě vylepšili šlehačkou.

Salát jsme ještě vylepšili šlehačkou.

 
 
Vytvořeno 19.3.2008 22:02:35 | přečteno 1834x | Alena Bednářová