Zelenina

...

Tématem 4. týdne v 1.B byla zelenina. V matematice jsme přiřazovali čísla (1-5) ke správnému počtu rajčat, okurek, mrkví atd. V českém jazyce jsme opakovali probraná písmenka a četli první slova a věty např. Pája jí... a každý doplnil větu podle svého, např. ... zeleninový salát. V úterý, ve středu a ve čtvrtek jsme opět pracovali ve skupinkách. Na závěr týdne (tentokrát mimořádně ve čtvrtek) jsme vyhodnotili nasbírané tečky za měsíc září.

Na čem jsme pracovali v tomto týdnu ve skupinách? Nebylo toho málo, posuďte sami:

Ve skupině ČJ jsme nejdříve měli za úkol vymodelovat a následně pojmenovat písmenka T, P a J, a to nejdříve z kamínků a následně z modelíny. Opět se někomu podařilo některé písmenko obrátit. Po upozorněni na to, že někde udělali chybu se však dotyční dokázali, po porovnání svých modelů se vzorem na stěně, sami opravit. Bude to ještě chvíli trvat, než se nám vžije, kam se které písmenko dívá, jestli napravo nebo nalevo. Po správném vymodelování a pojmenování písmen nás čekal pracovní list, ve kterém jsme opět obtahovali a psali písmena, vybarvovali obrázky podle toho, kde se ve slově nachází konkrétní písmeno a nově jsme místo vybarvování obrázku věcí začínajících na některé písmeno obrázky sami kreslili. V prvních dnech se stalo, že celá skupinka měla stejné nápady. Protože se to však Ále moc nelíbilo, pracovali v dalších dnech děti ve skupině ČJ samostatně a každý se snažil vymyslet něco svého.

Ve výtvarném ateliéru pro nás Ivanka připravila velké překvapení - měli jsme po hmatu, chuti a čichu poznávat ovoce a zeleninu. To, co jsme poznali jsme pak natírali temperovými barvami a otiskovali na papír. Vzniklé otisky, budeme ještě dotvářet v dalším týdnu. Práce ve výtvarném ateliéru nás jako vždy moc bavila.

V matematice jsme nejdříve plnili cvičení z pracovního listu - úkoly se podobali těm s ovocem, a tak si s nimi většina z nás věděla hned rady - opět jsme třídili, počítali, hledali, co do řady nepatří nebo co je v ní dvakrát, dopočítávali a většina z nás byla schopná vypočítat i jednoduché příklady. Všichni jsme pilně pracovali, protože na závěr nás čekal velice zajímavý úkol, totiž optat se spolužáků na to, jak jim chutnají jednotlivé druhy zeleniny. Každý říkal, kolik by dal kterému druhu zeleniny hvězdiček a my jsme to zapisovali do tabulky. Ála nám k tomu dala desky s klipem, takže jsme se mohli pohybovat po třídě a pracovat jako opravdoví reportéři. Žádný ze spolužáků se na nás nezlobil, když jsme ho vyrušili od práce a ochotně spolupracoval. Protože byl tento týden zkrácený o jeden den, vůli státnímu svátku - Dnu české státnosti, nechali jsme vyhodnocení ankety na začátek dalšího týdne. Za to jsme vyhodnotili naše měsíční snažení - sbírání teček. Ti nejlepší dostali pochvalu s razítkem do velkého notýsku. Všichni jsme měli čas pokochat tím, co jsme za měsíc nasbírali. Velká většina z nás byla spokojena. Však se to na obrázcích Ferdů a berušek tečkami jen hemžilo.

Při práci ve skupinkách jsme dosud byli zvyklí na to, že jsme se kdykoliv mohli Ály nebo Ivanky zeptat, když jsme si nevěděli rady, co s úkolem. Protože je však vždy ve vypracování úkolu někdo rychlejší nebo již úkolem prošel - během tří dnů se ve skupinkách vystřídáme postupně všichni, řekli jsme si, že stačí, aby Ivča nebo Ála vysvětlila zadání těm rychlejším a my už se potom obracíme s dotazem na ně nebo na ty, kteří už na úkolu pracovali v jiný den. Ála i Ivanka se tak může věnovat někomu, kdo jejich pomoc opravdu potřebuje.

4. týden

Musíme se podělit

Musíme se podělit

 
T ...

T ...

 
Také je dokážu pojmenovat

Také je dokážu pojmenovat

 
J ...

J ...

 
Dva druhy práce u jednoho stolu

Dva druhy práce u jednoho stolu

 
A teď z modelíny

A teď z modelíny

 
...

...

 
P ...

P ...

 
T ...

T ...

 
Práce v ateliéru nás baví

Práce v ateliéru nás baví

 
Sýr ...

Sýr ...

 
Álo podívej ...

Álo podívej ...

 
Děkuji za spolupráci, ještě podpis ...

Děkuji za spolupráci, ještě podpis ...

 
Kocháme se nasbíranými tečkami

Kocháme se nasbíranými tečkami

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
...

...

 
 
Vytvořeno 29.9.2007 10:54:56 | přečteno 1993x | Alena Bednářová