2. část článků a fotografií o Týdnu pro inkluzi na ZŠ Radotín

Pejsci jsou vycvičení...

Pokračujeme dalšími články, fotografiemi a pracemi dětí z Týdnu pro inkluzi, který proběhl na naší škole od 29. 9. do 2. 10. 2008

Pokračování článků o Týdnu pro inkluzi, přečtěte si, jak jsme jej prožili:

3) Týden pro inkluzi - Výstava v Koruně

Nedílnou součástí Týdne pro inkluzi byla výstava v KS Koruna.

Výstava probíhala ve dnech 29. 9. - 2. 10. a byla připravena v úzké spolupráci o. s. Petrklíč a výtvarnicí p. Jarkou Janíčkovou.

Na výstavě se veřejnost mohla seznámit s výtvarnými dílky našich žáků, dětí z MŠ Petrklíč a hmatovými knihami pro nevidomé. Protože se jednalo o interaktivní výstavu, návštěvníci si mohli vyzkoušet kresbu nohou, ústy a modelování poslepu.

Součástí výstavy byly keramické výrobky žáků ze ZŠ a MŠ, jejichž zakoupením návštěvníci přispěli na program integrace postižených.

Odhadujeme, že celkově za tento týden výstavu navštívilo 200 dospělých a 400 žáků.

4) Týden pro inkluzi - Samostatný blok akcí ve třídách

V 1. a 2. ročnících proběhla beseda s lektorkami zabývajícími se canisterapií. Děti se učily

v kontaktu s pejskem poznávat účinky této terapie. Přímé dotyky se jim velmi líbily. Dlouho po akci si o tom vyprávěly.

Ve 2. B proběhlo setkání s Tomíkem Hronem (nevidomým chlapcem) a jeho maminkou.

Setkání velmi hluboce pozitivně oslovilo děti, odnesly si silné zážitky.

Ve 2. A se uskutečnila beseda s Pavlem Wienerem, pedagogem nevidomých.

Žáci 3. ročníku navštívili MŠ Petrklíč, který integruje 7 postižených dětí. Prostřednictvím společných zážitků - hry, zpěv, soutěže - se vzájemně poznávali a získávali nové zkušenosti.

Všichni přítomní se shodli, že toto je správná cesta jak společně napomáhat řešení problému integrace postižených dětí.

Vybrané třídy se setkaly s Tomášem Lancem a jeho asistentkou, který vyprávěl o svém životě vozíčkáře.

Na 2. stupni žáci všech ročníků absolvovali interaktivní přednášky pořádané Federací rodičů a přátel neslyšících. Přednášky byly na vysoké úrovni a naši adolescenti je přijali s pochopením a se zájmem.

Všechny akce, na kterých se děti setkaly s lidmi s handicapem, zanechaly ve všech zúčastněných silné pocity. Pro mnohé žáky to bylo dokonce první setkání s postiženým člověkem. Přímý kontakt jim pomohl lépe je poznat, rozumět jim a umět jim pomoci.

Týden pro inkluzi máme již v této chvíli za sebou, hluboké pocity v nás budou dlouho doznívat.

Na základě ohlasů dětí, učitelů i dospělých účastníků našich akcí z řad veřejnosti vyplývá, že akce byla velmi smysluplná a rozhodně je potřeba v těchto společných aktivitách pokračovat.

Kolektiv žáků a pedagogů ZŠ Radotín, kteří Týden pro inkluzi připravili.

Viz fotodokumentace a práce dětí

Týden pro inkluzi 2

Beseda s Tomíkem a jeho maminkou

Beseda s Tomíkem a jeho maminkou

 
Hmatové knížky

Hmatové knížky

 
Canisterapie

Canisterapie

 
Tato beseda naše nejmenší zaujala

Tato beseda naše nejmenší zaujala

 
Pejsci jsou vycvičení...

Pejsci jsou vycvičení...

 
Dotyk mezi pejsky je velmi příjemný...

Dotyk mezi pejsky je velmi příjemný...

 
Vyzkoušeli jsme i vedení pejska...

Vyzkoušeli jsme i vedení pejska...

 
Beseda s neslyšícími...

Beseda s neslyšícími...

 
Všichni jsou pozorní...

Všichni jsou pozorní...

 
Maruška byla velmi milá a usměvavá...

Maruška byla velmi milá a usměvavá...

 
I jsme byli aktivní...

I jsme byli aktivní...

 
Spolupracujeme a zkoušíme...

Spolupracujeme a zkoušíme...

 
Rozumíte mi?

Rozumíte mi?

 
Vojta byl také velmi komunikativní...

Vojta byl také velmi komunikativní...

 
Tak třeba ty, pojď to zkusit

Tak třeba ty, pojď to zkusit

 
Honza má předvést sýr...

Honza má předvést sýr...

 
Hanka v akci...

Hanka v akci...

 
Přednáška je pro všechny zajímavá...

Přednáška je pro všechny zajímavá...

 
Tomáš Lanc se svojí asistentkou

Tomáš Lanc se svojí asistentkou

 
I prvňáčkové se snažili besedovat s T.Lancem...

I prvňáčkové se snažili besedovat s T.Lancem...

 
Sedmáci na besedě s T. Lancem..

Sedmáci na besedě s T. Lancem..

 
Práce v Koruně

Práce v Koruně

 
Výrobky vytvořené z modelíny oslepu...

Výrobky vytvořené z modelíny oslepu...

 
Hmatový obrázek

Hmatový obrázek

 
Práce žáků 2. stupně...

Práce žáků 2. stupně...

 
Obrázky nohou...

Obrázky nohou...

 
Práce žáků autistické třídy

Práce žáků autistické třídy

 
Práce žáků 2. stupně

Práce žáků 2. stupně

 
Malí návštěvníci na výstavě

Malí návštěvníci na výstavě

 
Přečteme ty hmatové knihy?

Přečteme ty hmatové knihy?

 
Osaháme si výrobky z modelíny...

Osaháme si výrobky z modelíny...

 
Také si to vyzkoušíme...

Také si to vyzkoušíme...

 
Malí návštěvníci před panelem Petrklíče

Malí návštěvníci před panelem Petrklíče

 
Keramika byla připravena na sbírku...

Keramika byla připravena na sbírku...

 
Zkoušíme kreslit nohou...

Zkoušíme kreslit nohou...

 
Poslepu s modelínou...

Poslepu s modelínou...

 
Kresba nohou...

Kresba nohou...

 
Ještě zkoušíme nohou...

Ještě zkoušíme nohou...

 
Kreslíme ústy...

Kreslíme ústy...

 
Další zkouška ústy...

Další zkouška ústy...

 
Také zkoušíme nohou...

Také zkoušíme nohou...

 
Plastický obrázek z modelíny..

Plastický obrázek z modelíny..

 
Další obrázek z modelíny...

Další obrázek z modelíny...

 
Ještě jeden krásný obrázek z modelíny.....

Ještě jeden krásný obrázek z modelíny.....

 
Vytváříme poslepu...

Vytváříme poslepu...

 
Připravená dvojtříkolka...

Připravená dvojtříkolka...

 
Zkoušíme chůzi poslepu...

Zkoušíme chůzi poslepu...

 
Zkoušíme Brailovo písmo...

Zkoušíme Brailovo písmo...

 
Opět Brailovo písmo...

Opět Brailovo písmo...

 
Která tužka bude psát?

Která tužka bude psát?

 
Ještě jednou poslepu po schodech...

Ještě jednou poslepu po schodech...

 
Jmenovka všech organizátorů akce

Jmenovka všech organizátorů akce

 
Hmatová kniha

Hmatová kniha

 
S hůlkou je to velmi těžké...

S hůlkou je to velmi těžké...

 
Zkouším to napsat správně...

Zkouším to napsat správně...

 
Člověče, nezlob se, poslepu...

Člověče, nezlob se, poslepu...

 
Zpětná vazba žáků

Zpětná vazba žáků

 
Zpětná vazba žáků

Zpětná vazba žáků

 
Mé pocity...

Mé pocity...

 
Dotazník

Dotazník

 
Dotazník 2

Dotazník 2

 
Názor 3

Názor 3

 
Názory

Názory

 
Názory 2

Názory 2

 
Reflexe

Reflexe

 
Zpětná vazba

Zpětná vazba

 
Není to vůbec jednoduché...

Není to vůbec jednoduché...

 
Jak jsou na tom ostatní?

Jak jsou na tom ostatní?

 
Snažíme se...

Snažíme se...

 
Zpětná vazba

Zpětná vazba

 
Reflexe

Reflexe

 
 
Vytvořeno 14.10.2008 14:32:11 | přečteno 3183x | Ilona Valešová