2. část článků a fotografií o Týdnu pro inkluzi na ZŠ Radotín

Pokračujeme dalšími články, fotografiemi a pracemi dětí z Týdnu pro inkluzi, který proběhl na naší škole od 29. 9. do 2. 10. 2008
Pokračování článků o Týdnu pro inkluzi, přečtěte si, jak jsme jej prožili:
3) Týden pro inkluzi - Výstava v Koruně
Nedílnou součástí Týdne pro inkluzi byla výstava v KS Koruna.
Výstava probíhala ve dnech 29. 9. - 2. 10. a byla připravena v úzké spolupráci o. s. Petrklíč a výtvarnicí p. Jarkou Janíčkovou.
Na výstavě se veřejnost mohla seznámit s výtvarnými dílky našich žáků, dětí z MŠ Petrklíč a hmatovými knihami pro nevidomé. Protože se jednalo o interaktivní výstavu, návštěvníci si mohli vyzkoušet kresbu nohou, ústy a modelování poslepu.
Součástí výstavy byly keramické výrobky žáků ze ZŠ a MŠ, jejichž zakoupením návštěvníci přispěli na program integrace postižených.
Odhadujeme, že celkově za tento týden výstavu navštívilo 200 dospělých a 400 žáků.
4) Týden pro inkluzi - Samostatný blok akcí ve třídách
V 1. a 2. ročnících proběhla beseda s lektorkami zabývajícími se canisterapií. Děti se učily
v kontaktu s pejskem poznávat účinky této terapie. Přímé dotyky se jim velmi líbily. Dlouho po akci si o tom vyprávěly.
Ve 2. B proběhlo setkání s Tomíkem Hronem (nevidomým chlapcem) a jeho maminkou.
Setkání velmi hluboce pozitivně oslovilo děti, odnesly si silné zážitky.
Ve 2. A se uskutečnila beseda s Pavlem Wienerem, pedagogem nevidomých.
Žáci 3. ročníku navštívili MŠ Petrklíč, který integruje 7 postižených dětí. Prostřednictvím společných zážitků - hry, zpěv, soutěže - se vzájemně poznávali a získávali nové zkušenosti.
Všichni přítomní se shodli, že toto je správná cesta jak společně napomáhat řešení problému integrace postižených dětí.
Vybrané třídy se setkaly s Tomášem Lancem a jeho asistentkou, který vyprávěl o svém životě vozíčkáře.
Na 2. stupni žáci všech ročníků absolvovali interaktivní přednášky pořádané Federací rodičů a přátel neslyšících. Přednášky byly na vysoké úrovni a naši adolescenti je přijali s pochopením a se zájmem.
Všechny akce, na kterých se děti setkaly s lidmi s handicapem, zanechaly ve všech zúčastněných silné pocity. Pro mnohé žáky to bylo dokonce první setkání s postiženým člověkem. Přímý kontakt jim pomohl lépe je poznat, rozumět jim a umět jim pomoci.
Týden pro inkluzi máme již v této chvíli za sebou, hluboké pocity v nás budou dlouho doznívat.
Na základě ohlasů dětí, učitelů i dospělých účastníků našich akcí z řad veřejnosti vyplývá, že akce byla velmi smysluplná a rozhodně je potřeba v těchto společných aktivitách pokračovat.
Kolektiv žáků a pedagogů ZŠ Radotín, kteří Týden pro inkluzi připravili.
Viz fotodokumentace a práce dětí