Projekt Kramářská píseň v HV

Mezipředmětové vztahy v konkrétní podobě...
Mediální výchova napříč předměty…
To, že jsou kramářské písně sice starým, avšak ne mrtvým a nudným médiem, si vyzkoušeli žáci sedmých ročníků v hodinách hudební výchovy.
Z českého jazyka byli informováni o existujících médiích, co mohou lidem nabízet a na co si dávat pozor. Ve spojení s hudební výchovou pak vznikl originální projekt.
Nejprve se žáci seznámili s tím, co si pod pojmem kramářská píseň představit, tj. kdy / kde / co / jak / proč…., poté ve skupinách zpracovali vlastní verze. Melodie byla tzv. na obecnou notu ( v tomto případě píseň Travička zelená )
Mezi hlavní úkoly patřilo: vymyslet poutavý, senzační příběh z okolí, vytvořit a správně zrýmovat text, doplnit jej o zřetelné obrázky a též celou akci předvést v podobě zpívaného zpravodajství. Náměty byly rozličné: od krátkozrakého zloděje, který byl dopaden díky ztraceným brýlím, přes starostu závislého na konzumaci sladkostí až po přílet UFO…
p.uč. Marta Gratzová