Den stromů

Projekt "Den stromů", kterého se zúčastnila naše škola se uskutečnil v úterý 20.října. Od rána to ve všech třídách vypadalo jako v mraveništi. Jak se dařilo třídám v programu "Začít spolu" se můžete dozvědět v následujících řádcích.
Ze života stromů, tak se jmenovala dílna dramatické výchovy, která proběhla v rámci projektového dne stromů v červené třídě. Spolu s dětmi jsme si povídali o stromech, ale trochu jinak než obvykle, povídali jsme si hrou. Myslím, že si všechny děti po našem setkání budou pamatovat, jaký je rozdíl mezi listnatými a jehličnatými stromy - názvy těchto stromů je zachraňovaly před strašlivou ježibabou, která chtěla zničit všechno živé (samozřejmě, že se jí to nepodařilo). Staly se z nich předměty, které mají další souvislost se stromy (najednou se objevilo ve třídě hodně židlí, skříní, ale i stromů, jablíček... z lidských těl vytvořených). Děti si prožily sen malého semínka, z něhož pak vyrostl velký mohutný strom, který přežil velkou vichřici. Byl hrdý na to, že je, protože ví, že je pro lidi velmi důležitý. Na to, jak je důležitý přišli naši žáci prvních a druhých tříd úplně sami. Nebylo vsak jednoduché sdělit své poznání ostatním - ve skupinkách nám to měli zahrát jako divadelní hádanku. A věřte, že se jim to ohromně povedlo. Ještě jsme stačili společně popřát stromům do dalšího života, aby se jim mezi námi lidmi dařilo, aby jich bylo pořád dost, protože bez stromů by se nám jen velmi těžko žilo.
Myslím si, že úterní akce dopadla velmi dobře. Jiřina Lindnerová 1.A
Den stromů ve žluté třídě
Děti byly velmi hodné a pracovaly s velkým nasazením. Přestože jsem na poslední chvíli změnila zadání (původně jsem měla připravený "záhadný" obrázek vytvořený z jedlé sody - to ale bylo pro 1. a 2. třídu složité), vše dopadlo dobře. Malovali jsme listy ze stromů tak, že jsme vybarvili čtvrtku výkresu voskovkami, přetřeli tuší a po zaschnutí obkreslili listy. V závěrečném hodnocení, podle slov dětí, se jim práce s tuší a voskovkami líbila nejvíce. Markéta Horejšová 2.A
Den stromů v oranžové třídě
Ve třídě u krtečků čekal na děti nelehký úkol. Z nejrůznějších materiálů se tu vytvářely stromy představující čtyři roční období. Děti se rozdělily do skupinek a každá potom pracovala na jiném úkolu. Někdo vytvářel jarní kvítí, někdo naopak kvítky ledové a také se barvily korálky na pěkně zralé třešně. Strom podzimní pak vznikal převážně z přírodnin. Přestože nás trochu tlačil čas a pracanti se často střídali, prvňáčci i druháci vše zvládli na výbornou a patří jim všem veliká poklona. Na konci dne díky nim vznikly čtyři velké obrazy, které budou zdobit chodbu družiny. Zuzana Kmochová 1.C
Den stromů v růžové třídě
V růžové třídě si děti hrály s barvami podzimu. Popovídali jsme si o barvách, kterými se barví listy stromů na podzim. Děti si obkreslily šablony listů, natřely klovatinou a "kreslení", nebo-li zapouštění barev mohlo začít. Všechny děti tato výtvarná činnost velmi bavila a určitě si půlhodinku v růžové třídě pěkně užily. Mne samotnou překvapilo, jak děti, i když byly namíchány z různých tříd, spolu pěkně spolupracovaly, pomáhaly si, byly k sobě ohleduplné a tolerantní. Den stromů jsme prožili v naprostém klidu a pohodě. Magdalena Čudlá 2.A
Den stromů v modré třídě
V této třídě děti vyráběly herbář z vylisovaných listů stomů a keřů, které rostou v našich klimatických podmínkách. Vybrat dva stejné listy a nalepit je na arch papíru zládli všichni bez problému, ale určit název stromu, z kterého listy pochází nebylo lehké. Děti měly možnost vyhledat správný strom v encyklopediích, které měli na stolech. Po chvilce se úkol všem podařil, hlavně díky starším dětem, které již umí informace vyhledávat. Všechny vylisované a určené listy se zatavily do f'ólie a budou pomáhat při vyučování v prvouce dětem ve všech třídách. Ivana Kubicová 1.B
Po celé dopolede ve třídách všechny děti pilně pracovaly a bylo vidět, že se jim připravená práce líbí.