Práce žáků
Úvaha: I učitel je jen člověk
Nela Radová 7.A
Někdy mám pocit, že učitelé jsou velmi nepřátelští nebo protivní, takže na nás celou hodinu jsou nepříjemní a stále na nás jen křičí. Tudíž jsme potom i my nepřátelští na ně např. jsme zlobiví nebo nic neumíme atd. Učitelé si o nás pak myslí, že jsme „pěkný parchanti“. Někdy mi připadá, že už je to pro učitele docela velké sousto, vzláště pro toho, který nemá takovou autoritu. Docela chápu, že někteří učitelé mají své problémy i doma a musí být pro ně velmi těžké přijít potom do školy a tam všechny problémy odložit stranou. Potom musí teda pro něj být hodně stresující, když celá třída neposlouchá a dělá si co chce. Některé dny mě někteří učitelé naštvou, protože jsou třeba nespravedliví. Ale jsou chvíle, kdy se s námi s radostí baví a i se s námi zasmějí. Doufám, že se s námi budou častěji smát než na nás křičet.
Esej o soužití učitelů a žáků
Jakub Horváth 7.A
Soužití učitelů a žáků je podobné jako soužití v rodině. Jediný rozdíl je v tom, že pokud soužití za nic nestojí a začne vznikat nepřekonatelný odpor, nejde se s učitelem rozvést. Ale nebylo by to tak špatné. Představte si, že soud by nejdříve žáky od učitele rozvedl a upravil by jejich vzájemný styk. Do školy by se potom chodilo třeba jednou za čtrnáct dní na víkend. Žáci by se s učitelem museli dohodnout na rozdělení společného školního majetku. Učiteli by třeba zůstala karta s vyjmenovanými slovy po B, vycpaný králík nebo zajíc a užovka v lihu. Žáci by si rozdělili ostatní předměty. Představa je to hezká, ale nereálná a tak by obě strany, jak žáci, tak učitelé, měli hledat cestu jak spolu vycházet s co nejmenšími problémy. My jako žáci bychom se měli chovat podle předpisů Guta Jarkovského a učitelé jako Jan Ámos Komenský. Drobné odchylky od těchto modelů je možné řešit vězněním po škole nebo psaním esejí.