Tandemová výuka

Naše základní škola se zúčastnila projektu tandemové výuky. S kolegyní Karolínou Bednářovou jsme vytvořili dvojici, ve které jsme odučili deset vyučovacích hodin chemie a přírodopisu. Párová výuka není na českých školách zatím běžná, ale je vidět, že může být přínosem, jak pro spolupracující pedagogy, tak pro žáky samotné. Při výuce používali metody, při kterých jsme se snažili maximálně využít potenciál dvou kantorů a mít co nejosobnější přístup k žákům. Na žácích bylo vidět, že výuka pro ně byla netradičním zpestřením a z ohlasů co víme, pro ně byla dosti produktivní. I my jako učitelé jsme se naučili spoustu nového. Nejen to, jak pracovat s žáky ve skupinkách, ale i jak spolu jako kantoři komunikovat. Myslím, že tandemová výuka by měla být na školách častěji používána, protože v tomto typu výuky je velká budoucnost.
Vojtěch Ryvola