1. A třída Boba a Bobka - My jsme malí muzikanti.

Na začátku našeho netradičního muzicírování byl originální projekt Slyšet jinak, který pomáhá dětem objevit svět ušima. Děti si mohly vyrobit vlastní originální hudební nástroj, poznaly, jak je možné graficky zachytit zvuk, vytvořily vlastní skladbu. Potom přišla nabídka zapojit se do hlasování o nejúspěšnější skladbu premiérovanou orchestrem Berg v roce 2012. Spolu s hlasováním probíhala soutěž. Do soutěže jsme poslali videonahrávku, jak vznikala naše skladba hraná na kuchyňské nářadí.
A potom přišlo obrovské překvapení, radost a odměna. Soutěž jsme vyhráli, získali jsme další hudební dílnu Slyšet jinak a pozvánku do Českého rozhlasu k účasti na vysílání Radia Junior.
Prezentace Vítězné skladby
Naše vítězná skladba
Při prvním setkání s hudebním skladatelem Slávkem a jeho asistentkou Naďou děti zjistily, že mnoho předmětů, které je ve třídě obklopují může nahradit jednoduchý hudební nástroj, protože vydávají zajímavé zvuky a dá se na ně hrát několika různými způsoby. Někteří si svůj nástroj ve třídě našli sami, jiným pomohla Naďa nebo Slávek. Když měl každý svůj nástroj, sešli jsme se v kroužku, abychom si je navzájem představili a zaposlouchali se do zvuků, které vydávají. Slávek dětem vysvětlil jaký je rozdíl mezi zvukem a tónem a na kartičky nakreslil jednotlivé nástroje. Potom si děti zahrály na dirigenta, nejdřív dirigoval Slávek, potom si to vyzkoušeli i někteří z dětí. Všichni soustředěně pozorovali dirigenta a zahrály vždy jen ty nástroje, na jejichž obrazy na kartičkách dirigent ukázal. Potom následovalo jednoduché vysvětlení co je partitura, podle jedné, kterou jim Slávek nakreslil na tabuli si děti zazpívaly a další, podle které děti rozezvučely své nástroje, složily na koberci z obrázků nástrojů.
Cílem druhého setkání bylo představit dětem soutěžní skladby a vybrat jednu, která se bude nejvíce líbit. Paní Naďa dodala nahrávky skladeb a společně jsme připravily pracovní listy s úkoly a rozličnými aktivitami, abychom dětem poslech skladeb zpestřili - barevně vyjadřovaly pocity, seznámily se s němým filmem, zahrály si pantomimu, tipovaly v jakém řeči je mluvené slovo, které se v jedné ze skladeb ozývá, skládaly obrázkovou osnovu.
Třetí setkání bylo v režii paní Nadi. Když děti rozhýbala hrou na tělo, poznáváním a zpíváním nízkých a vysokých tónů, představila nám netradiční hudební nástroje - různé kuchyňské nářadí a nádobí. Předvedla, jak se na ně dá hrát a každý měl možnost si hru vyzkoušet. Potom jsme si nástroje rozebrali a každý nakreslil obraz svého nástroje na kartičku. Následovalo sestavení partitury a nácvik hry, když jsme skladbu nacvičili, pořídili jsme videozáznam, který paní Naďa následně upravila na prezentaci.