1. A třída Boba a Bobka

Poprvé jsme se sešli 3. září před budovou základní školy. Poznali jsme se snadno, protože kromě rodičů či prarodičů nás doprovázeli naši noví kamarádi - králíci z klobouku Bob a Bobek. V naší třídě je devět holčiček a třináct kluků. Kromě Boba a Bobka nám při poznávání a objevování pomáhají paní učitelka Lenka a asistentka Anička. Naši třídu najdete v budově školní družiny, poznáte ji snadno, příchozí vítají Bob a Bobek.
Každé ráno se scházíme v kruhu, pozdravíme se navzájem, přivítá nás Bob a Bobek, sdělujeme si různé zajímavosti a důležité novinky, z ranní zprávy se dozvíme, co budeme ten den dělat. V prvních týdnech jsme hráli hry se jmény, abychom si zapamatovali jména dětí, které jsme před nástupem do školy neznali.S objevováním jsme začali v naší třídě, s pomocí Boba a Bobka jsme si stanovili pravidla, děti si osvojily některé nové pojmy a zjistily, k čemu budeme využívat pomůcky a vybavení třídy. Po několika dnech jsme se vydali na průzkum budovy školní družiny, zjistili jsme, kolik tříd je kromě nás na budově, navštívili jsme své spolužáky prvňáčky a nakoukli k druhákům. Když už se malí školáci dobře vyznali na naší budově, vypravili jsme se na budovu 1. stupně. Zde jsme si prohlédli tělocvičnu a počítačovou učebnu, nakoukli do kabinetu a sborovny, ukázali jsme si, kde má kancelář paní zástupkyně. Ti, co mají staršího sourozence, nám ukázali, kde je třída, do které chodí. Následující týden jsme se vypravili na podobný průzkum do budovy 2. stupně, Tady děti nejvíce zaujaly vystavené poháry a malby na stěnách.
Nové poznatky a zkušenosti děti využily při práci v prvních centrech aktivit nazvaných "Stali jsme se školáky". Do prvních center se děti ještě nezapisovaly, ale název centra si vylosovaly. V centru Věda a objevy si zahrály hry Ve řídě jsem viděl/a a Ve škole jsem viděl/a a Kimovku se školními pomůckami, pojmenovávaly místnosti ve škole, vybíraly, které vybavení do nich patří a které ne, třídily školní pomůcky. V centru Matematika skládaly početní domina a podle nákresu sestavily stavbu z kostek a následně řadily obrázky, které znázorňovaly, jak při stavbě postupovaly. V centru Čtení a psaní malí školáci procvičovali a opakovali první písmena, která se naučili, vyhledávali shody a rozdíly v obrázcích se školními pomůckami, hledali v bludišti cesty, které zavedou děti na obrázku do jejich tříd. Ve Výtvarném ateliéru každý namaloval svoji školní aktovku a společně vytvořili plakát se školními pomůckami.
Cílem tématu "Stali jsme se školáky" bylo pracovat s novými pojmy, seznámit se s prací v centrech, naučit se vyplňovat arch sebehodnocení, učit se hodnotit svou práci v závěrečném hodnotícím kruhu, naučit se požádat o radu a pomoc nejen "dospěláky", ale také spolužáky v centru, učit se spolupracovat s ostatními a v případě potřeby podřídit se názoru většiny dětí ve skupině. První krok se všem dětem skvěle vydařil, ale i nadále máme co vylepšovat a zdokonalovat. Držte nám palce, ať se nám to daří tak skvěle jako doposud.