I. A - třída Boba a Bobka : Když se jaro zeptá, jak jsme prožili zimu?

Odpovíme - prima.
Mnohé jsme se naučili a nebylo to jen čtení a psaní nových písmen a slov a počítání do deseti. Pozorovali jsme zimní přírodu, vyzkoušeli jsme si některé zimní sporty, skládali jsme obrázky i básně, malovali, kreslili a vystřihovali, luštili křížovky.
Sněhová vločka nás provázela prvním zimním tématem, ve kterém jsme se zaměřili na pozorování počasí a změn v přírodě. Objevovala se v básničkách, pěkně ozdobila palčáky a kulichy, hledali jsme dvojice shodných vloček. Po dvou dnech jsme se dočkali i sněhové nadílky a opravdové sněhové vločky jsme mohli venku chytat na rukavice. V centu matematika úspěšní počtáři složili obrázek zimní krajiny. Šikovné ruce vystříhaly z papíru zasněžené město, kterým jsme si ozdobili okna. Ve skupinách jsme z dílků složili obrázky zimního oblečení a nalepili je na plakát.
Zimní sporty - druhé zimní téma - nás opravdu hodně bavily. Děti jich uměly pojmenovat velmi mnoho, věděly, jakou výstroj a výzbroj je zapotřebí, znaly jména některých českých sportovců, společně jsme dali dohromady pravidla, na která bychom neměli při jejich provozování zapomínat, abychom předešli úrazům. Snažili jsme se uhádnout, kdo jaký zimní sport předvádí. Každý nakreslil a představil ten svůj nejoblíbenější. Největší radost jsme měli, když jsme mohli na zimním stadionu v Černošicích trénovat bruslení a na kopci v Radotíně si užívat veselí při společném sáňkování a ježdění na bobech. Na bruslení jsme dojížděli vlakem. Po pěti lekcích byly patrné velké pokroky u všech malých bruslařů.
Další téma nás zavedlo do zimní přírody. Poznávali jsme zvířata, která bychom mohli v zimě potkat v lese, pozorovali jsme ptáky na krmítku. Četli a vyprávěli jsme si o tom, jak lidé mohou pomoci zvířatům v zimě, přiřazovali jsme ke zvířatům správnou potravu. Tajenky křížovek nám odhalily názvy volně žijících zvířat a ptáků. Určovali jsme, které zvíře zanechalo stopy ve sněhu. Z kartonu a papíru jsme vyrobili krmítko s ptáčky.