Putování I.A do Čarozemě

První setkání s Čarozemí, ...

O Čarozemi a také o Anušce a Damiánovi a zlém Varunovi jsme se dozvěděli od Lenky a Jury z Trianglu, kteří nás jednoho dne přišli navštívit do naší třídy.

Nejprve jsme se navzájem představili, řekli o sobě něco zajímavého a také jsme se domluvili na pravidlech, při jejichž dodržování se budeme v kolektivu dětí cítit dobře.

Na cestu do Čarozemě jsme se nevydali sami, měli jsme dva průvodce - Lenku a Juru a rádcem a ochráncem na nebezpečné cestě se stala paní učitelka Lenka. Čarozemi jsme společně poznali a usadili se v ní. Našli jsme si mezi sebou kamarády, se kterými sdílíme svá obydlí. Pokud nám více vyhovuje samostatné bydlení, nemusíme se ničeho bát, protože paní učitelka Lenka propojila všechny domy v osadě cestami, která nás spojují. Daniel nabídl část svého domu Robertovi, kterému se do budování příbytku nechtělo. V průběhu prvního setkání jsme se kontaktovali s obyvateli Čarozemě, kterým jsme chtěli pomoci. Dopis od Damiána a Anušky jsme hledali společně, což se nám dařilo velmi dobře, nakonec jej první uviděl Prokop. Z dopisu jsme se dozvěděli o Varunovi a o tom, jak změnil život v Čarozemi  a že pomoci obyvatelům Čarozemě mohou jen děti z jiné, zatím neznámé země.

Při druhém setkání jsme hledali další zprávu od Anušky a Damiána z Čarozemě. Když jsme ji našli, Jura nám přečetl, co zlý Varuna provedl a s čím potřebují pomoci. Abychom si věděli rady, jak uspořádat začarovanou školu v Čarozemi, pozorně jsme si prohlédli budovu naší školy, už se tu dobře vyznáme. Také jsme si ověřili v naší třídě, jak umíme být pozorní. Své nabyté zkušenosti jsme ve dvou skupinách přenesli na papír a společně tak vytvořili pro Anušku a Damiána plán školy. Z plánu jsme pak udělali obálku, Jura napsal adresu a poradil nám, jak získat známku a také si vzal na starost odeslání dopisu do Čarozemě, aby došel v pořádku a včas. Poté jsme prošli náročnou cestou lesem, vodami a úbočími hor, kde jsme našli ztracené vejce ptáka Fénixe. Našim úkolem bylo dobře se o vejce postarat do dalšího setkání a pozorovat, zda bude vejce i v naší třídě působit svou kouzelnou mocí.

Při třetím setkání jsme nejdřív pověděli Lence a Jurovi, jak jsme pečovali o kouzelné vejce ptáka Fénixe a každý pověděl, zda pozoroval nějaké působení jeho kouzelné moci u nás ve třídě. Potom jsme se od našich průvodců dozvěděli, že kouzelné vejce ptáka Fénixe je třeba dopravit Anušce a Damiánovi do Čarozemě, že to je úkol velmi těžký a může ho splnit pouze jeden z nás, kterého si ostatní vyberou. Statečných hrdinů, kteří se chtěli ujmout tohoto úkolu, bylo velmi mnoho. Každý z nich dokazoval a snažil se přesvědčit ostatní, že právě on je ten jediný, kdo dokáže úkol splnit. Byl to snad  ten nejtěžší úkol od chvíle, kdy jsme se vydali do Čarozemě. Už už to vypadalo, že se nedomluvíme, ale nakonec se nám to přece jen povedlo, vybrali jsme Štěpíka.

Potom už nezbývalo než čekat, na zprávu od Anušky a Damiána z Čarozemě. Čekání jsme si krátili hraním pohybového pexesa a dramatizacemi, ve kterých jsme ve skupinkách ztvárnili a připomněli jednotlivá dobrodružství a úkoly, se kterými jsme se setkali při záchraně Čarozemě. Zpráva z Čarozemě přišla v zapečetěném dopise, který nám předal Jura a po jeho přečtení se nám ulevilo, Anuška s Damiánem nám sdělovali, že jejich království se proměňuje před očima, všem se ulevilo a mezi lidmi i dětmi v kouzelnické škole zavládla už teď větší spokojenost a klid.

Při aktivitách se děti učily pracovat ve skupině, učily se spolupráci, ale také zdravému prosazení vlastních názorů. Dále se děti učily nést důsledky svého rozhodnutí a chování. V průběhu programu se podařilo dát dětem prostor k sebeprezentaci a vyjádření individuality ve skupině, který děti využily. Zároveň proběhla řada aktivit, kdy musely děti vzájemně spolupracovat a domluvit se.

Putování I. A do Čarozemě

Hrajeme na sochy.

Hrajeme na sochy.

 
Sochy

Sochy

 
Podepisujeme pravidla.

Podepisujeme pravidla.

 
Naše pravidla

Naše pravidla

 
Kreslíme si jízdenku.

Kreslíme si jízdenku.

 
Koukej, jakou mám.

Koukej, jakou mám.

 
Chystáme se k odjezdu.

Chystáme se k odjezdu.

 
Před odjezdem

Před odjezdem

 
Na cestě do Čarozemě

Na cestě do Čarozemě

 
Putujeme

Putujeme

 
Poslední úsek cesty

Poslední úsek cesty

 
... a mám to za sebou.

... a mám to za sebou.

 
První setkání s Čarozemí, ...

První setkání s Čarozemí, ...

 
..., první zprávy o Čarozemi

..., první zprávy o Čarozemi

 
Osidlujeme neznámé kraje.

Osidlujeme neznámé kraje.

 
Sophie a Ester plánují.

Sophie a Ester plánují.

 
Naše osada

Naše osada

 
Sousedská domluva

Sousedská domluva

 
Domečky spojily cesty.

Domečky spojily cesty.

 
Huráá, našli jsme dopis.

Huráá, našli jsme dopis.

 
Dáme hlavy dohromady.

Dáme hlavy dohromady.

 
Plán pro Anušku a Damiána

Plán pro Anušku a Damiána

 
Ještě tohle dokreslím.

Ještě tohle dokreslím.

 
Skládání dopisu.

Skládání dopisu.

 
Jura píše adresu.

Jura píše adresu.

 
Ještě známku.

Ještě známku.

 
Připraven k odeslání.

Připraven k odeslání.

 
Vydáváme se pro kouzelné vejce.

Vydáváme se pro kouzelné vejce.

 
Získali jsme Fénixovo vejce.

Získali jsme Fénixovo vejce.

 
Štěpík navrhuje, jak se o něj starat.

Štěpík navrhuje, jak se o něj starat.

 
David navrhuje, jak se o vejce starat.

David navrhuje, jak se o vejce starat.

 
Terezka navrhuje, jak o vejce pečovat.

Terezka navrhuje, jak o vejce pečovat.

 
Sašův návrh.

Sašův návrh.

 
Danďa navrhuje...

Danďa navrhuje...

 
Tedíkův návrh.

Tedíkův návrh.

 
Pohybové PEXESO

Pohybové PEXESO

 
PEXESO

PEXESO

 
PEXESO

PEXESO

 
Kdo to bude?

Kdo to bude?

 
Dobrá rada.

Dobrá rada.

 
Ještě vybíráme.

Ještě vybíráme.

 
Vybrali jsme Štěpíka.

Vybrali jsme Štěpíka.

 
Štěpík

Štěpík

 
A je to ..

A je to ..

 
Odpočinek po dlouhé cestě.

Odpočinek po dlouhé cestě.

 
Odpočinek

Odpočinek

 
Zážitky z cest

Zážitky z cest

 
.....

.....

 
....

....

 
Loučení s Jurou

Loučení s Jurou

 
Loučení s Lenkou

Loučení s Lenkou

 
 
Vytvořeno 3.3.2013 0:30:42 | přečteno 1337x | Lenka Prochazkova