Projekt Olympiáda 2018

Krátká reportáž z průběhu projektu ve 2., 3. a 5. ročnících.
Projektové týdny ve 2. třídách
Projektový týden jsme začali už v týdnu, když začala olympiáda. Denně jsme si vyprávěli o sportovních disciplínách ZOH. Vyprávěli si o atmosféře při sledování zápolení sportovců, zaznamenávali vítězství reprezentantů České republiky. Dostávali jsme úkoly a otázky, například - Zjisti, kdo byl Jan Raška? Co je raškovka? Otázky byly i tipovací, například kolik afrických zemí se účastnilo ZOH. Dozvěděli jsme se plno zajímavostí i z historie OH. Hodně jsme kreslili, modelovali na téma OH. Navrhli jsme vlastní pochodeň, vyrobili olympijské medaile, kreslili a vybarvovali olympijské kruhy a sportovce. Doma jsme shromažďovali informace z novin, časopisů i internetu. Z přinesených materiálů jsme nakonec vytvářeli informační plakáty a koláže. Hotové výtvory jsme si navzájem prezentovali ve třídách. Na ZOH 2018 a projekt Olympiáda určitě nezapomeneme. Už teď se těšíme na ZOH 2022 v Pekingu, to už budeme šesťáci!!!
Projektový den ve 3. C a 3. D
Projektový den s tématem OLYMPIÁDA proběhl ve třetích třídách v pátek 2. 3. 2018. Děti měly společný program, dvě hodiny soutěží v tělocvičně (skoky na „lyžích“, curling, hokej a boby), pak následovaly skupinové práce. Děti měly za úkol navrhnout pravidla nového sportu, který by mohl figurovat na příští olympiádě a zkusit ho ztvárnit pantomimou, dále navrhovaly novou vlajku olympijských her a nové dresy pro sportovce. V závěru projektového dne proběhla prezentace všech skupin, zhodnocení celého projektu, vyhlášení vítězů dopoledních soutěží a předání cen se zazpíváním hymny.
Projektový den v 5. třídách
Dne 2. března proběhl v 5. třídách projektový den na téma „ZIMNÍ OLYMPIÁDA“. Pečlivě jsme sledovali olympijské úspěchy našich sportovců, fandili při hokejovém utkání proti Rusku a rozebírali celé ZOH. V následujícím týdnu po ukončení her v Pchjongčchangu jsme se i my k tomu vrátili. Jak to dopadlo, si můžete přečíst v příspěvcích dětí.
Druhé stanoviště bylo výtvarné a bylo v V. C u paní učitelky Markéty Vackové. Mohli jsme si vybrat, co chceme dělat, např. vybarvovat temperami olympijské kruhy, malovat postavičky, které jsou vyobrazeny v olympijských kruzích. Já jsem si vybrala malování postaviček. Malovala jsem krasobruslařku, která je vyobrazena v zeleném kruhu. Nejdřív jsem ji obkreslila z tabule a pak kolem ní dělala barevné čáry. Víc už jsem nestihla, protože zazvonilo a byl čas se prohodit. Všechno se mi moc líbilo, ale nejvíce mě bavilo druhé stanoviště. Hanička
Nakonec jsme šli do V. B k paní učitelce Janě Marešové. Tam jsme si povídali o historii olympijských her. Dozvěděli jsme se například, že první olympijské hry se konaly v 5. století před naším letopočtem ve městě Olympia. Dále jsem se dozvěděl, že původně sportovci běhali nazí a že novodobé olympijské hry se konají od roku 1896. Potom jsme vyráběli plakáty o úspěších našich sportovců na olympijských hrách. Honza
Nejvíce se mi líbilo v tělocvičně u naší paní učitelky. Vyzkoušeli jsme si paralympiádu. Rozdělili jsme se na dvojice, já byla s Lili z V. C. Chodili jsme poslepu. Jedna z nás byla vodič a druhá slepec se zavázanýma očima. Já byla první vodič. „Slepá“ musela přejít přes dva balanční polštáře, jednu otočenou lavičku a jednu normální. Když jsem to potom zkoušela já, uznala jsem, že je to opravdu těžké, ale velmi zábavné. Poslepu jsme také museli hodit míčem do obruče. To bylo skoro nemožné. Agáta
Všichni jsme se shodli v jednom, že se projekt vydařil. Tak zase za čtyři roky!