AP - kritéria hodnocení

žák prokazuje: samostatnost, systematičnost, schopnost vyhledávat informací, uvědomovat si souvislosti - integrovat, syntetizovat, napsat úvahu, esteticky vyjádřit myšlenku (literárně, výtvarně, hudebně, dramaticky, vlastní grafická úprava), vyjádřit se k tématu v cizím jazyce, část zpracovat elektronicky (word, excel, power point atd.)
Absolventské práce žáků 9. roč.
proč: vést žáka k systematické dlouhodobé práci, k praktickému výstupu, ukázat mu využitelnost jeho znalostí, vést ho k syntéze znalostí a dovedností (záměrně mezioborová témata a kritéria), završit jeho školní docházku, „ritualizace“ jeho postupné a dlouhodobé práce (obhajoba, předání osvědčení, účast, absolventský večer)
žák prokazuje: samostatnost, systematičnost, schopnost vyhledávat informací, uvědomovat si souvislosti - integrovat, syntetizovat, napsat úvahu, esteticky vyjádřit myšlenku (literárně, výtvarně, hudebně, dramaticky, vlastní grafická úprava), vyjádřit se k tématu v cizím jazyce, část zpracovat elektronicky (word, excel, power point)
požadavky k obsahu:
-
- vlastní úvaha
-
- výtah alespoň ze dvou zdrojů (lit., internet, ústní - nutné co nejpřesněji určit,
citovat, odkázat na konkr. webovou stránku apod.)
-
- estetické vyjádření (viz výše)
-
- cizojazyčná část (souhrn, závěr, resumé)
-
- elektronické zpracování
-
- práce musí být mezioborová (spojovat poznatky alespoň ze 2 předmětů)
kritéria hodnocení.:
-
- vlastní teze, obsah vlastních myšlenek
-
- věcná správnost
-
- spojení více oborů
-
- využití více médií
-
- nápaditost a originalita
-
- estetická úroveň
-
- argumentace
-
- gramatická a stylistická úroveň (+ přesnost citací, budou-li)
rozsah: min 4 str. vlastního textu (úvahy) na A4, font 12, řádkování jednoduché
hodnocení: 4 stupně: vynikající, velmi dobrý, postačující, nevyhovující
skladba: část písemná + obhajoba před komisí
komise: 2 - 3 učitelé
podmínky: Těžiště práce je položeno mimo výuku. Žáci mohou využívat PC a internet ve škole, vyučující podle možnosti poskytne prostor ve svých hodinách.
témata: možnost vybrat si vlastní téma
etapy:
-
schůzky oborových komisí, zveřejnění témat (na školní web a školní nástěnku)
-
žák si vybere téma a na školní nástěnce se k němu zapíše
-
stanovení konzultanta
-
vlastní práce + konzultace
-
odevzdání práce vedoucímu absolventských prací
-
obhajoby + absolventský večer
Práce budou součástí hodnocení žáka v hlavním předmětu.