Projekt Zimní olympijské hry ve 4.A a 4.B

Závěrečný hodnotící kruh

V týdnu od 26.  2 . -  2. 3. 2018 proběhla společná olympijská centra aktivit ve čtvrtých třídách programu Začít spolu.

Výsledky našich sportovců a celé dění na olympijských hrách v Pchjongčchangu jsme bedlivě sledovali po celou dobu jejich konání. Všechny úspěchy našich sportovců jsme náležitě oslavili.V centrech aktivit jsme se však na olympijské hry podívali z jiného pohledu.

V centru olympijského zpravodajství jsme vstoupili do rolí sportovních reportérů a úspěšných sportovců a jejich trenérů. Vyzkoušeli jsme vcítit se do jejich pocitů před a po závodech. Ti, co hráli sportovce, si zjišťovali v novinách co nejvíce informací o sportovcích, a reportéři si museli pro ně připravit vhodné otázky. Při zkoušení rozhovorů jsme se opravdu bavili a výsledek byl pokaždé velmi povedený. Společně jsme také připravili zprávu do novin.

„Nejvíce mě bavilo vstoupit do role Michala Krčmáře, uvědomil jsem si, co takový sportovec cítí po vítězném závodě na olympiádě, což se mi asi v normálním životě asi nestane.“

V centru sportovního porozumění jsme si nejdříve vyzkoušeli své znalosti sportovní terminologie v kvízu. Některé možnosti odpovědí nás opravdu pobavily. Pak jsme si vybrali jeden olympijský sport, o kterém jsme vytvořili informační plakát. Sport jsme potom představili v hodnotícím kruhu.

„Moc mě bavilo vytvářet informační kartu o sportu. Zaujalo mě vyhledávání informací o biatlonu, překvapila mě váha pušky, se kterou závodníci běhají.“

V centru olympijských výpočtů jsme se snažili v příkladech zjistit jména našich sportovců, řešili jsme zajímavé slovní úlohy.

„Matika mě dost bavila, na jména sportovců jsme přišli hned, ale správně to spočítat, to byla docela fuška.“

V olympijském ateliéru jsme vytvářeli návrhy na reprezentační oblečení našich sportovců. Museli jsme se ve skupině domluvit na společných znacích naší kolekce. Vymýšleli jsme také návrhy na olympijské medaile.

„Nejtěžší bylo domluvit se, co bude mít oblečení společného. Medaile jsme už skoro nestihli. Moc jsme si nepřečetli zadání a oblečení jsme nepodlepili barevným papírem.“

Na úplný závěr jsme se sešli všichni v jedné třídě a společně jsme zhodnotili naši práci. Připomněli jsme si historii olympijských her a také jejich základní poselství: Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Hrát fair play.

My jsme se snažili pracovat podle pravidel. Raději jsme si pravidla společné práce v centrech zopakovali.

Za žáky 4. A a 4. B zapsala Jiřina. 

ZOH - projekt

foto z center aktivit - ZOH 2018
Vyhledávání informací

Vyhledávání informací

 
Navrhujeme olympijské oblečení

Navrhujeme olympijské oblečení

 
Kdo se asi skrývá pod čísly

Kdo se asi skrývá pod čísly

 
Olympijské medaile musí být propracované

Olympijské medaile musí být propracované

 
Rozhovor se sportovcem

Rozhovor se sportovcem

 
Vybíráme olympijský sport

Vybíráme olympijský sport

 
O biatlonu toho již víme hodně

O biatlonu toho již víme hodně

 
Další rozhovor se sportovcem

Další rozhovor se sportovcem

 
Zpráva do novin

Zpráva do novin

 
Rozhovor se povedl

Rozhovor se povedl

 
A ještě jedna všetečná otázka

A ještě jedna všetečná otázka

 
Závěrečný hodnotící kruh

Závěrečný hodnotící kruh

 
Naše inforkarty

Naše inforkarty

 
Zprávy do novin

Zprávy do novin

 
Návrhy olympijského oblečení

Návrhy olympijského oblečení

 
Hodnocení olympijských center

Hodnocení olympijských center

 
 
Vytvořeno 7.3.2018 18:23:38 | přečteno 783x | Jiřina Lindnerová